Hoppa till innehåll

Valet 2010


Guggo
 Dela


Rekommendera inlägg

  • Svar 460
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Folk väljer Sverigedemokraterna för att förtrycka invandrare utan att tänka igenom om det finns bättre sätt att hantera situationen.

 

Och dessutom utan att inse att de själva kommer bli förtryckta om det går bra för Sverigedemokraterna.

 

Hur är vi inte redan förtryckta då vi har en övre makt som styr och ställer för oss?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa anser antagligen det, men med den nuvarande makten så får du utöva vilken religion du vill, och utöva vilken kultur (musik, konst etc.) du vill. Osv osv.

 

Vilket naturligtvis är ännu mer förtyckande.

 

(Inte för att jag tycker vi är förtryckta nu, men ni fattar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du tycker det är förtryckande att folk för utöva sin religion och kultur? Hur tänker du nu? :S

Nej, det var du som påstod att vi var förtryckta nu. Som jag skrev mitt förra inlägg så anser jag att vi INTE är förtryckta.

 

Dock KOMMER vi att bli det om Sverigedemokraterna kommer till makten eftersom dom tycker att man inte skall få utöva vilken religion/kultur man vill eller ha vilka åsikter man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa anser antagligen det, men med den nuvarande makten så får du utöva vilken religion du vill, och utöva vilken kultur (musik, konst etc.) du vill. Osv osv.

 

Vilket naturligtvis är ännu mer förtyckande.

 

(Inte för att jag tycker vi är förtryckta nu, men ni fattar)

Frihet (vilket man skulle kunna ställa som en motsats till förtryck) borde innebära möjligheter istället för rättigheter, då hade teorin gått ihop med praktiken, som det är nu är vi fortfarande till en viss grad förtrycka pga av brist på möjligheter och ett onödigt överflöd av rättigheter som inte är reella.

 

Vi är ändå förtryckta.

 

Anarkism är det enda moraliskt rätta. :)

Din moral är uppbyggd på de värderingar du har blivit uppvuxen med (alt indoktrinerad, i praktiken samma sak). Vad som är moraliskt rätt är därför helt subjektivt. Däremot håller jag med dig att Anarkism (i vissa specifika former) skulle kunna vara mycket gynnsamt för samhället och mänskligheten.

 

Ja visst. Din granne dödar dig och snor dina saker.

 

Awesum.

Ja, det är tur att vi har ett så väl fungerande samhälle nu där varken stöld eller mord sker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En röst på SD är en röst på:

 

Att Sverige skall lämna EU

Ett förstatligande av banker

Bort med "opassande" kultur

Tillåtande av brottsprovokation

Avskaffande av rätten till modersmålsundervisning

Mot homosexualitet

Kristna värderingar och en kristen moral i samhället samt ett "ökat" inflytande av religion

Samtliga band med Nato klipps och alla svenska militära insatser utomlands dras in.

En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik.

 

Tänk på det innan ni röstar på SD bara för att de vill skicka hem muslimerna. Det finns fler politiska frågor än invandring.

Just nu leder vårt involverande i EU inte till något annat än ett jävla tjat på att vi ska ha euro, och att vi ska betala enorma summor i avgifter och bistånd till kära länder som Grekland och Turkiet.

Förstatligande av banker? Och vad innebär det? Är det negativt?

Bort med "opassande" kultur? Vad är det för Aftonbladssmörja? Dock så är det sant att SD vill att vi ska sluta vara så innerligt fientliga mot våran egna kultur och arv till förmån för den kära mångfalden. Nej, hellre gemenskap än mångfald.

Tillåtande av brottsprovokation? Va?

Modersmål kan man undervisas i hemma. Det är inget staten bör slösa pengar på. Uppmuntra till kommunikationsbrist, utmärkt.

Om homosexualiteten orkar jag inte bry mig.

Våra generella lagar är kristna regler och värderingar. Kan dock ses som ganska konservativt.

 

"En betydlig mer isolationistisk och restriktiv utrikespolitik. " JA DET VORE JU HEMSKT, I synnerhet om man kollar på de senaste årens köttsunami Sverige tvingas ta hand om.

 

Jag vet inte om jag tänker rösta på SD. I vissa frågor är de lite för konservativa eller flummiga. Men tyvärr, de är det enda parti som inte döljer fakta om massinvandringen eftersom det göder främlingsfientligheten i landet.

 

Dock så vill jag gärna ta tillfället i akt och säga att en röst på de rödgröna är bland det mest oansvariga val man kan göra i valet. Rödgröna smurfar som tror att välfärden blir bättre av att ta mer och mer pengar från arbetarna och ge till de som inte bidrar till samhället alls. Katastrofal jäkla bidragspolitik.

 

Låt Fredrik sitta kvar, med Alliansen har Sverige klarat ekonomin utmärkt med relativt få kompromisser. Statsskulden har minskat, men nej. Mona spyr ut sig anklagelser om ökande klyftor (vars grund sossarna lämnade efter sig innan Alliansen tog över, samt såklart köttsunamin vi kallar invandring)

 

Vill man driva en ekonomisk och realistisk politik måste man sätta gränser och krav. Vill vi ha invandring? Isåfall från Europa eller Skandinavien. Mindre kommunikationsproblem. Färre analfabeter. Mindre kulturkrockar. Mindre brott i genomsnitt. Eller nej, det kanske är bättre att slänga in några extra tusen analfabetiska somalier i ghettona, det är ju bra för mångfalden.

 

Detta gäller även oss själva. Vi kan inte slänga fler miljarder till permanent sjuka, pensionärer, arbetslösa, flummiga ungdomar som spelar Final Fantasy 13 istället för att söka arbeten, utlänningar som ser socialbidragen som rena lyxet.

 

Rösta ansvarigt, rösta på Alliansen...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...