Hoppa till innehåll

Wasd Chat!


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 69
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

"Your IP is already connected"

Jag stängde chatten och startade den igen.

Kommer du in? Det har uppstått en gång förut att en försöker ansluta men så står det "ip already connected" också är han inte det (:P:Ppp:Pp:p) men det löstes när jag startade om servern.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja det är det. Programmet ansluter automatiskt till det på port 9987 när man försöker logga in.

Men ta bort det från ditt inlägg är du snäll. Gör väl egentligen inget att det syns men ändå. Man brukar skriva IPs som 78.82.*.* istället för att ge ut hela :)

 

Jag ser att IP 81.224.*.* har försökt ansluta ett flertal gånger men fått meddelandet "your IP is already connected". Men jag hittar ingen online med det IP.

 

 

edit: En ändring jag gjorde i servern har orsakat problem och servern än nu nerstängd trots att jag skrev "server restart" innan jag stängde den.

edit2: Jag har gjort en mindre ändring i servern som förhoppningsvis ska förhindra problemet att det står "your IP is already connected" när den inte är det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

WASD Chat kommer nog upp strax efter 23:00 idag, skriver i tråden när den är uppe.

Jag har uppdaterat servern lite. Istället för att lagra alla användare i en .txt fil så lagrar jag allting i en MySQL databas nu. Så det kan uppstå buggar när ni loggar in och sånt, skriv alla buggar i tråden eller rapportera dem under 6. Options så fixar jag dem så snabbt som möjligt.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En liten bugg.

Listan över alla inloggade är tom i "Lobby", men den är inte tom i "Public". För det mesta så är den tom, men ibland så kommer det tillbaka.

En din liten bild...

post-19113-1275775730_thumb.jpg

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Har du suddat ut vem du är inloggad som? :P

Jag känner till den buggen, lagt till en manuell fix för den (listfix-knappen på screenshotet).

Skriv i chatten när problemet uppstår så löser jag det med ett knapptryck.

 

Exklusivt screenshot på hur mitt serverprogram ser ut!

http://upload.snelhest.org/images/100606qeqwewq.JPG

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...