Hoppa till innehåll

Vilket Temprament!


Champagne

Rekommendera inlägg

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En lätt örfil skulle sitta bra på den ungen, det är inte skadligt utan påverkar en på ett bättre sätt..

Man fattar att man gjort fel om man blir intränad med det.

 

Här i Sverige kan man säga så är det så att det är knappast någon respekt som visas till föräldrarna från dagens barn. Dagens barn i Sverige kallar sina föräldrar för fula saker när dem inte får som dem vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En lätt örfil skulle sitta bra på den ungen, det är inte skadligt utan påverkar en på ett bättre sätt..

Man fattar att man gjort fel om man blir intränad med det.

 

Här i Sverige kan man säga så är det så att det är knappast någon respekt som visas till föräldrarna från dagens barn. Dagens barn i Sverige kallar sina föräldrar för fula saker när dem inte får som dem vill.

+1 Indeed

 

Jag tycker även att det är jävligt respektlöst om man kallar sina föräldrar vid deras namn. Jag vet inte varför men jag tycker så.

När jag skaffar en grabb eller tös och denne kallar mig fula saker, då blir det en örfil. Inte hårt, men en lätt smäll så de lär sig vad som är rätt och fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror folk tar fel på "slå" sina barn. Örfilen är ju inte direkt för att barnet ska få ont, utan för att tillrättavisa barnet på ett lite mer dramatiskt sätt än "Nej, det går inte!".

A: Jag tycker att man bör ge honom en lätt örfil!

B: Så det är rätt misshandla småbarn?

Detta riktar sig inte till någon och det är aningen överdrivet, men ni fattar hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...