WASD Skrivet 11 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2010 Sluta flame'a varandra för att ni har olika åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 En lätt örfil skulle sitta bra på den ungen, det är inte skadligt utan påverkar en på ett bättre sätt.. Man fattar att man gjort fel om man blir intränad med det. Här i Sverige kan man säga så är det så att det är knappast någon respekt som visas till föräldrarna från dagens barn. Dagens barn i Sverige kallar sina föräldrar för fula saker när dem inte får som dem vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 En lätt örfil skulle sitta bra på den ungen, det är inte skadligt utan påverkar en på ett bättre sätt.. Man fattar att man gjort fel om man blir intränad med det. Här i Sverige kan man säga så är det så att det är knappast någon respekt som visas till föräldrarna från dagens barn. Dagens barn i Sverige kallar sina föräldrar för fula saker när dem inte får som dem vill. +1 Indeed Jag tycker även att det är jävligt respektlöst om man kallar sina föräldrar vid deras namn. Jag vet inte varför men jag tycker så. När jag skaffar en grabb eller tös och denne kallar mig fula saker, då blir det en örfil. Inte hårt, men en lätt smäll så de lär sig vad som är rätt och fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Hm. Min farsa tog mig alltid hårt i armen när jag var liten och hade gjort fel. Jag tycker det räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Hm. Min farsa tog mig alltid hårt i armen när jag var liten och hade gjort fel. Jag tycker det räcker. Det beror ju självfallet på hur man är som person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 15 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2010 Jag tror folk tar fel på "slå" sina barn. Örfilen är ju inte direkt för att barnet ska få ont, utan för att tillrättavisa barnet på ett lite mer dramatiskt sätt än "Nej, det går inte!". A: Jag tycker att man bör ge honom en lätt örfil! B: Så det är rätt misshandla småbarn? Detta riktar sig inte till någon och det är aningen överdrivet, men ni fattar hoppas jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.