Ceto Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Tjenare nu är det så att morsan stänger av internet och jag vill fortfarande ha det. Så jag tänkte om man kan skapa en egen internet uppkoppling. Med ett USB-minne eller något program. Jag skulle vara jätte tacksam om jag får hjälp och om det fungerar. MVH Ceto :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturk Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 morsan stänger av internet Varför stänger din mor av internätet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Att sätta på det igen är nog bästa lösningen. Du kan inte få internet från ett usb-minne eller genom något program om det är avstängt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Jag har hört av många att man kan få internet på det viset. Ungefär som ett mobiltbredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Hur menar du med att hon stänger av internet? Säger hon upp abonnemanget? Klart du kan få det genom USB men då använder du ett mobilt bredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Ja hon säger upp abonnemanget, vill inte diskutera varför. Jag menar att jag har ett 4GB USB-minne. Kan jag göra det som mobilt bredband? Det jag vill göra är att fixa en egen internetuppkoppling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Ja hon säger upp abonnemanget, vill inte diskutera varför. Jag menar att jag har ett 4GB USB-minne. Kan jag göra det som mobilt bredband? Det jag vill göra är att fixa en egen internetuppkoppling. Hahaha, nej ett USB minne kan inte användas som mobilt bredband. Ett mobilt bredband behöver du också abonnemang för. Eller ifall du använder det med kontantkort. Då laddar du det likt en mobil med pengar och använder det sedan. Bor du i lägenhet eller bara har en granne nära inpå dig och de använder sig av ett oskyddat nätverk så kan du via WLAN ansluta dig till nätverket och använda internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 25 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Går att bygga om men jobbigt, du kan skaffa ett kontant mobilt bredband, jag har ett sånt hos min morsa, buggat så vi köper inte internet, vi behöver aldrig ladda men kan ändå andvända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 25 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2010 Vadå går att bygga om? Jag vill ha internet utan någon ISP, kan man inte själv vara en "ISP"? Jag kör Xbox live precis köpt 3 månader och jag har bara spelat 1 vecka. ;) Jag behöver internet till min stationära dator och till min Xbox. Hackers kan få internet vad jag vet :) utan att betala. Ibland önskar man att man bara var en hacker vid sådanna sitvationer. Jag tror ni menar USB dongel eller något liknande. Men jag vill inte betala något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Diminished Skrivet 26 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Ja men då verkar det vara kört. Vad jag vet kan man bara inte trolla fram en internetuppkoppling från ingenstans... Tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 26 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Vadå går att bygga om? Jag vill ha internet utan någon ISP, kan man inte själv vara en "ISP"? Jag kör Xbox live precis köpt 3 månader och jag har bara spelat 1 vecka. ;) Jag behöver internet till min stationära dator och till min Xbox. Hackers kan få internet vad jag vet :) utan att betala. Ibland önskar man att man bara var en hacker vid sådanna sitvationer. Jag tror ni menar USB dongel eller något liknande. Men jag vill inte betala något. Har du trådlöst nätverk kan du som KalphiteQ säger, söka efter närstående nätverk utan skydd, och därifrån vara inne på internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 26 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2010 Jag har inte trådlöst :( Nu ska jag säga det tydligt, vad jag menar är att jag ska hosta internet åt mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.