Rullis Skrivet 28 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2010 de e la änna gött mos. säger la varje dag, flera gånger. ingen märker något speciellt med det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Lol. "Keligt" borde betyda typ mysigt, gulligt, som adjektiv till verbet kela, substantivet kel osv.Det gör det med. Halländska är fel. Jag bor själv utanför Varberg, men tycker halländska är helt konstigt. massor med fel i språket. Exempel är "Elektriker", är man riktigt halländsk säger man "Elettriker", och det är ju bara fel. Blir irriterad när jag hör på folk som inte kan snacka på riktigt. Jag snackar nog lite allt möjligt. Jag säger nog la ist för väl, vilket jag stör mig på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Jag har alltid sagt "La" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Hehe jag bor en timme från stockholm och säger la. :DSnor du göteborskan?Det finns copyright! Jag gör det också! :D Det är la inget fel med det? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Sa ja la te de. Säger jag flera gånger varje dag xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
swagzter Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Tycker att man kan snacka sådär IRL, men att skriva det låter bara töntigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 29 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2010 Låter härligt. bor mitt i smeten i sthlm. säger ibland la.. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Jag säger också la, eftersom det är ett coolt uttryck. Jag bor ~40 mil från gbg. Du är töntig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Tycker att man kan snacka sådär IRL, men att skriva det låter bara töntigt.Jag gör tvärtom, man ska skriva sådär, inte prata så :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Tycker att man kan snacka sådär IRL, men att skriva det låter bara töntigt.Jag gör tvärtom, man ska skriva sådär, inte prata så :) Jag gör också så, det låter inte ok att säga "la" mitt i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Klart att man säger la, känner ni inte på tungan sicket najs ord det är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 30 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2010 Klart att man säger la, känner ni inte på tungan sicket najs ord det är?Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.