Hoppa till innehåll

Wow Cataclysm Lore


sSciliO
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, hon, Khadgar och Lothar dödade Medivh

Njaeae. Hon och Khadgar skulle döda Medivh, men Garona blev lack och sprang rakt mot Medivh som ägde henne. Sedan var hon ute ur striden så att säga. Kort efter kom Lothar som slogs mot Medivh tillsammas med Khadgar. Medivh satte eld på Lothar och försökte ta död på Khadgar, men som lyckades döda Medivh med ett svärd.

"Let me show you my world, Garona" said Medivh. "Let me drive my own divisions and doubts into you. You'll never know who you serve and why. You'll never find peace. " Garona tried to scream, but it died in her throat as her face was bathed in a radiant sunburst issued from Medivh's palm. Medivh laughed and let the half orc collapse to the floor, sobbing. She tried to rise, but slumped again. Her eyes were wide and wild, and her breath was short and ragged, torn by tears. "

 

Nästa gång Garona nämns är efter Lothar har anlänt och Medivh är död.

Khadgar looked arouhd. There was no sign of Garona."

 

Medivh visade henne en syn där hon ser sitt framtida jag döda Llane. Hon får då psykbryt, gråter ett tag och sticker sedan.

 

Edit: Båda citaten är från The Last Guardian- Jeff Grubb

 

Det finns dock flera olika slut på den sagan, originalversionen så att säga, Warcraft, så dödar spelaren själv Medivh,

men det framstår i samtliga övriga versioner att Lothar, Khadgar och Garona var närvarande när han dog, det är inte precis som att dom tre turades om att staba Medivh tills han dog, men alla tre var iaf med på assassinationen (om det nu är ett ord)

Redigerat av Hivee
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, alla var ju där men Garona deltog inte aktivt i dödandet (och stack dessutom någon gång under striden). I Warcraft: Orcs and Humans så dödar spelaren Medivh, utan Lothar, Garona och Khadgar.

 

Dock så är det så att nyare lore utdaterar den gamla. I första Warcraft spelet så blev Medivh dödad av några random soldater, men när The Last Guardian kom ut så ändrades det till att han dödades av Lothar och Khadgar (och lite av Garona).

 

När två olika källor säger emot varandra så är det alltid den nyare som har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När två olika källor säger emot varandra så är det alltid den nyare som har rätt.

Precis. Men aja. Jag borde plugga lite mer lore plus att jag vill så gärna ha Boken the last guardian. Böckerna är så bäst med WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När två olika källor säger emot varandra så är det alltid den nyare som har rätt.

Precis. Men aja. Jag borde plugga lite mer lore plus att jag vill så gärna ha Boken the last guardian. Böckerna är så bäst med WoW.

 

Köp Warcraft Archive, den innehåller Day of the Dragon, The Last Guardian, Of Blood and Honor och Lord of the Clans

 

Lord of the Clans & Of Blood and Honor = bäst

The Last Guardian = bra

Day of the Dragon = skräp beyond words

 

Den finns på sf-bokhandeln senast jag kollade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta någon starkare varelse än Sargeras som kan ses som ond.

 

Den starkaste "samlingen" av karaktärer än titanernas (världarnas skapare), Pantheon. Aman'Thul var ledare över denna om jag inte minns fel, han är dock inte ond. Sargeras är Aman'Thuls bror.

 

Som ledare över Burning Legion (Kil'Jaeden var bara företrädare), den farligaste makten i Warcrafts universum så...

 

Jo, Sargeras blir sist.

 

Sedan, när Blizzard vill pumpa ut ännu en expansion så hittar de på någon ny ond kraft, typ Sargeras argsinta fru med PMS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta någon starkare varelse än Sargeras som kan ses som ond.

 

Den starkaste "samlingen" av karaktärer än titanernas (världarnas skapare), Pantheon. Aman'Thul var ledare över denna om jag inte minns fel, han är dock inte ond. Sargeras är Aman'Thuls bror.

 

Som ledare över Burning Legion (Kil'Jaeden var bara företrädare), den farligaste makten i Warcrafts universum så...

 

Jo, Sargeras blir sist.

 

Sedan, när Blizzard vill pumpa ut ännu en expansion så hittar de på någon ny ond kraft, typ Sargeras argsinta fru med PMS.

Ehm.. glömt av att tronen har precis fått en ny lich king?

Hur stor möjlighet som helst för blizzard.

 

Har en känsla att bolvar hjälper till mot deathwing eller sargeras.

Redigerat av CHORDAZBA
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta någon starkare varelse än Sargeras som kan ses som ond.

 

Den starkaste "samlingen" av karaktärer än titanernas (världarnas skapare), Pantheon. Aman'Thul var ledare över denna om jag inte minns fel, han är dock inte ond. Sargeras är Aman'Thuls bror.

 

Som ledare över Burning Legion (Kil'Jaeden var bara företrädare), den farligaste makten i Warcrafts universum så...

 

Jo, Sargeras blir sist.

 

Sedan, när Blizzard vill pumpa ut ännu en expansion så hittar de på någon ny ond kraft, typ Sargeras argsinta fru med PMS.

Ehm.. glömt av att tronen har precis fått en ny lich king?

Hur stor möjlighet som helst för blizzard.

 

Har en känsla att bolvar hjälper till mot deathwing eller sargeras.

 

Jag tror att Bolvar kommer tappa kontrollen över "cursen" och bli en boss i cata.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan inte hitta någon starkare varelse än Sargeras som kan ses som ond.

 

Den starkaste "samlingen" av karaktärer än titanernas (världarnas skapare), Pantheon. Aman'Thul var ledare över denna om jag inte minns fel, han är dock inte ond. Sargeras är Aman'Thuls bror.

 

Som ledare över Burning Legion (Kil'Jaeden var bara företrädare), den farligaste makten i Warcrafts universum så...

 

Jo, Sargeras blir sist.

 

Sedan, när Blizzard vill pumpa ut ännu en expansion så hittar de på någon ny ond kraft, typ Sargeras argsinta fru med PMS.

Ehm.. glömt av att tronen har precis fått en ny lich king?

Hur stor möjlighet som helst för blizzard.

 

Har en känsla att bolvar hjälper till mot deathwing eller sargeras.

 

Jag tror att Bolvar kommer tappa kontrollen över "cursen" och bli en boss i cata.

 

[Edit] Fel

 

Nej, Bolvar blir ingen boss i cata.

Redigerat av Critical
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...