KalphiteQ Skrivet 23 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 Den är sämre än den jag plockade ut från Inet. Men ska du bara redigera video så lär du nog inte märka någon stor skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 23 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2010 Den är sämre än den jag plockade ut från Inet. Men ska du bara redigera video så lär du nog inte märka någon stor skillnad. jo, men har köpt från komplett.se tidigare + att de har 3 års garanti. Sen vill jag bara påpeka (så det inte blir nåt fel här) att vi snackar inte om filmer i vanligt WMW, AVi elelr liknande, utan Full HD i 60i där runt 6-8 minuter tar 1 gb plats, har grejat med det på min nuvarande dator och det funkar inte så jätte bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 24 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 kollade lite om proccesorn, tydligen så är det många som tycker att den kylaren som följer med inte är nåt vidare bra, är det nån idé att köpa en annan? (kylare alltså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 ja, men om du inte ska klocka den så kan du ha den + att den låter lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 kollade lite om proccesorn, tydligen så är det många som tycker att den kylaren som följer med inte är nåt vidare bra, är det nån idé att köpa en annan? (kylare alltså)Ska du inte överklocka datorn så kommer stockkylaren fungera bra.Annars kan du köpa en CM Hyper 212 plus som är en väldigt prisvärd kylare som tystar ner den och ger dig lite utrymme att överklocka ifall du känner för det. Har dock i känningarna att din polare kommer faila rätt hårt med monteringen av den. http://www.inet.se/artikel/5321604/cooler-...-hyper-212-plus Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 24 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2010 (redigerat) Ang. CoolerMaster Scout-chassit: sätter du fläktar i plexin på sidan, låter datorn ganska rejält mycket när fläktarna suger in luft. Även fast man sänker hastigheten på fläktarna. Redigerat 24 Juli 2010 av LasseKongo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 25 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2010 (redigerat) Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar? Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat? Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre? EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb? Redigerat 25 Juli 2010 av DiRtY Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar? Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat? Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre? EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb? Vad ska du med 8gig ram till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst CrazyCake Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Men då kör jag väll på det paketet då, ingen som har några invändningar? Funderade lite ang minnena, hur mkt får man lägga till för att få 6gb, och tror du man kan dra ner den kostnaden från nåt annat? Funderar lite på att dra ner på grafikkortet till ett ATI Radeon 5770 eller 5780 och sedan uppgradera till 6-8 gb ram, tror ni det blir bättre? EDIT: vad sägs om att ta detta istället http://www.inet.se/artikel/5408677/powerco...deon-hd5770-1gb och sen köra på 2 satser av det rammet du valde så att det totalt blir 8gb? 8 GB ram är bara overkill.6 räcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 26 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Fan, dom har ju höjt priset på typ alla delarna:( men om man kör med dessa minnen då? http://www.inet.se/artikel/5305473/corsair...33mhz-pc3-10666 och det grafikkortet jag länkade till förut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 26 Juli 2010 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 Du kan byta chassi, jag har ett 'Scout'. Ganska dyrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 26 Juli 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2010 nu blev det väldigt rörigt, la up en likadan tråd på Sweclockers och där börja det prata om att jag skulle ta ett helt annat grafikkort och satsa mkt mer på proccesorn och rammet, jag som hade tänkt att beställa idag, men nu blev det som sagt väääldigt rörigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.