Hoppa till innehåll

Facebook


GZT
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Facebook är väldigt bra för min egna del då jag kan snacka lite med gamla kompisar sedan vi flyttade, höras av med min farmor som bor långt borta och som nästan aldrig kan nås på telefon.

 

Facebook är ju det mäktigaste sociala nätverket, och det är jävligt bra att bara kunna snappa upp bilder från ett event man ville på eller höra hur det var på semester etc. om man nästan aldrig kan träffas IRL.

 

Sen finns det vissa som uppdaterar en status för allt dem gör under en dag, men jag brukar istället sammanfatta i slutet av dagen och skriva vad som händer i helgen eller så. Då får folk reda på vad som händer och kanske kan hänga på eller bestämma något på ett ögonblick.

 

Jag kollar iofs mest foton och så, det är kul att se vad vissa har för sig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tar ju inte lång tid att mejla en grupp personer, inte alls. Bara att lägga till flera i listan och det skickas iväg.

Ja, dock är fb på ngot sätt snabbare. Lättare.. Det är mer web 2.0 skulle man kunna säga.

 

Mail känns lite stelt, gammalt.

 

Dom flesta är redan på Facebook, även min familj.

Och vi är alla aktiva på Facebook, får reda på fester etc via Facebook. Morsan får även reda på att någon gift sig eller något sånt, pga via relationsstatus. Och ibland kan det vara intressant och veta om en polare spelar eller något liknade ;)

 

Och du behöver inte slösa bort flera timmar per dag på Facebook, så vidare du inte sitter och spelar spel. Räcker med 10-15 minuter så vet du det mesta som hänt.

 

GTZ: Tänk dig att du inte tid att gå ut, mobilen är död. Då är det bara att gå in på Facebook och leta personen i chatten, eller så skriver du ett mejl till han så syns det även på hans MSN att något har hänt på Facebook.

Redigerat av ZnK
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har facebook och jag tycker att det är kul och bra. Det är inte bara för att hålla kontakten med vänner, jag chattar oftast inte med dem, men det är kul att läsa deras status och kommentera, kolla på deras bilder eller lägga upp egna bilder som andra kan få ta del av. Många på facebook har knappt en profilbild utan spelar bara farmville, gör quizer och går med i grupper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast grejen är ju den exakt vad fan det finns på Facebook som är så jävla "nödvändigt"? Det är ju bara en massa företag som registrerar grupper där för att få gratis reklamplats.

 

Det med att Google känner till "allt" om mig, där är ju skadan redan skedd. Då är det lite klokt om man låter bli att gå med på Facebook och låta ett företag till känna till all info om mig. Oavsett hur intressant eller ointressant jag är för person hos som så sparas allt jag gör och skriver på Facebook i deras arkiv, även när jag har avregistrerat mig. Att de har ändrat regler tusentals gånger gör inte saken bättre, precis som det att de kunde sno vilken bild som helst och sälja den till företag som ska ha den som reklam eller liknande kanske folk inte riktigt tycker att sidan är tillräckligt seriös för att vara medlem på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast grejen är ju den exakt vad fan det finns på Facebook som är så jävla "nödvändigt"? Det är ju bara en massa företag som registrerar grupper där för att få gratis reklamplats.

Men fatta! Inget med facebook är "så jävla nödvändigt", utan bara en bra bit effektivare än annat på att göra flera saker.

En soffa är inte "så jävla nödvändigt". Man kan sitta på annat som stolar eller på madrasser på marken. Ändå har alla det.

En säng är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ju sova på en madrass.

Ett skrivbord är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ha allt på matbordet.

En diskmasin/tvättmaskin är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ju diska/tvätta förhand.

 

Förstår du? Facebook gör saker enklare. Det är inte nödvändigt.

 

Jag beskrev detta tidigare, men du kanske bara hoppade över det?

Det med att Google känner till "allt" om mig, där är ju skadan redan skedd. Då är det lite klokt om man låter bli att gå med på Facebook och låta ett företag till känna till all info om mig. Oavsett hur intressant eller ointressant jag är för person hos som så sparas allt jag gör och skriver på Facebook i deras arkiv, även när jag har avregistrerat mig. Att de har ändrat regler tusentals gånger gör inte saken bättre, precis som det att de kunde sno vilken bild som helst och sälja den till företag som ska ha den som reklam eller liknande kanske folk inte riktigt tycker att sidan är tillräckligt seriös för att vara medlem på.

Eftersom du skiter i google(/youtube) så är det inte passande att du klagar på facebook.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast grejen är ju den exakt vad fan det finns på Facebook som är så jävla "nödvändigt"? Det är ju bara en massa företag som registrerar grupper där för att få gratis reklamplats.

Men fatta! Inget med facebook är "så jävla nödvändigt", utan bara en bra bit effektivare än annat på att göra flera saker.

En soffa är inte "så jävla nödvändigt". Man kan sitta på annat som stolar eller på madrasser på marken. Ändå har alla det.

En säng är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ju sova på en madrass.

Ett skrivbord är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ha allt på matbordet.

En diskmasin/tvättmaskin är inte "så jävla nödvändigt". Man kan ju diska/tvätta förhand.

 

Förstår du? Facebook gör saker enklare. Det är inte nödvändigt.

 

Jag beskrev detta tidigare, men du kanske bara hoppade över det?

 

 

Kunde inte ha sagt det bättre själv Mezox! Håller fullständigt med dig.

Sedan kan jag ju säga att det bästa du kan göra om du inte gillar Facebook, är att helt enkelt skita i att bry dig om det, de har över 500.000 miljoner medlemmar och de flesta är nog riktigt nöjda.

 

Jag vet inte vad du sysslar med, men för mig spelar det ingen roll om de mot all förmodan skulle vilja se vart jag bor, vilka appar jag har och vilka sidor jag gillar.. Om mark zuckerberg vill träffa mig, då är han välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...