Hoppa till innehåll

Facebook


GZT
 Dela

Rekommendera inlägg

Fast grejen är ju den exakt vad fan det finns på Facebook som är så jävla "nödvändigt"? Det är ju bara en massa företag som registrerar grupper där för att få gratis reklamplats.

 

Det med att Google känner till "allt" om mig, där är ju skadan redan skedd. Då är det lite klokt om man låter bli att gå med på Facebook och låta ett företag till känna till all info om mig. Oavsett hur intressant eller ointressant jag är för person hos som så sparas allt jag gör och skriver på Facebook i deras arkiv, även när jag har avregistrerat mig. Att de har ändrat regler tusentals gånger gör inte saken bättre, precis som det att de kunde sno vilken bild som helst och sälja den till företag som ska ha den som reklam eller liknande kanske folk inte riktigt tycker att sidan är tillräckligt seriös för att vara medlem på.

Haha vafan ska Facebook göra dig? Skjuta dig?

Detsamma om Google.

 

Att du orkar bry dig om vad folk vet om dig, är du efterlyst eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om nån typ frågar vad är meningen med facebook? Då skulle jag ochså fråga den personen vad är meningen med att vara medlem på fuska.se? Båda kan vara hellt onödiga. Men på Facebook så håller man kontakten med alla du känner.

Redigerat av HipHopmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om nån typ frågar vad är meningen med facebook? Då skulle jag ochså fråga den personen vad är meningen med att vara medlem på fuska.se? Båda kan vara hellt onödiga. Men på Facebook så håller man kontakten med alla du känner.

Frågan är ju om man verkligen kan kalla det att "hålla kontakten".

 

Får börja med att påpeka att jag själv inte har FB. Bara för att klargöra.

 

Hur som helst, det jag menar är att många jag känner säger exakt samma sak, "för att hålla kontakten". Det kan jag väl köpa till en viss gräns, men seriöst, ett par inlägg/kommentarer på en internetsida någon gång då och då. Är det att hålla kontakten? Är det inte bättre att träffas och hitta på vad-man-nu-än-uppskattar?

 

Förvisso är vi idag väldigt bundna vid våra datorer och vårt kära internet, men lite kan man väl anstränga sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är alla så rädda över? Att Google ska avslöja eran porr-historik för era föräldrar? Säger som ZnK, "Haha vafan ska Facebook göra dig? Skjuta dig?". Jag kan gå till en random person på gatan och fråga vad han heter och då vet jag helt plötsligt hur han ser ut och vad han heter. Shit same, different name?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är alla så rädda över? Att Google ska avslöja eran porr-historik för era föräldrar? Säger som ZnK, "Haha vafan ska Facebook göra dig? Skjuta dig?". Jag kan gå till en random person på gatan och fråga vad han heter och då vet jag helt plötsligt hur han ser ut och vad han heter. Shit same, different name?

Vad har det med saken att göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är alla så rädda över? Att Google ska avslöja eran porr-historik för era föräldrar? Säger som ZnK, "Haha vafan ska Facebook göra dig? Skjuta dig?". Jag kan gå till en random person på gatan och fråga vad han heter och då vet jag helt plötsligt hur han ser ut och vad han heter. Shit same, different name?

Vad har det med saken att göra?

 

 

 

Ah, glömde quota! Menade inlägget på toppen av sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur som helst, det jag menar är att många jag känner säger exakt samma sak, "för att hålla kontakten". Det kan jag väl köpa till en viss gräns, men seriöst, ett par inlägg/kommentarer på en internetsida någon gång då och då. Är det att hålla kontakten? Är det inte bättre att träffas och hitta på vad-man-nu-än-uppskattar?

Jag tycker faktiskt att några rader gör en väldigt stor skillnad gentemot inget alls.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur som helst, det jag menar är att många jag känner säger exakt samma sak, "för att hålla kontakten". Det kan jag väl köpa till en viss gräns, men seriöst, ett par inlägg/kommentarer på en internetsida någon gång då och då. Är det att hålla kontakten? Är det inte bättre att träffas och hitta på vad-man-nu-än-uppskattar?

Jag tycker faktiskt att några rader gör en väldigt stor skillnad gentemot inget alls.

 

Givetvis, var inte så jag menade heller. (Får lov att skylla på att jag var trött när jag skrev, blir lätt lite otydligt då).

 

Det är ju skillnad om man använder det för att hålla kontakten med sina släktingar som bor på andra sidan jorden, då det blir lite svårt att bara spontant bjuda hem dem.

 

Det jag hade i bakhuvudet var att många jag känner håller kontakten med kompisar, som bor löjligt nära, via facebook, men träffas max en gång om året och då av en ren slump mer eller mindre.

 

Då känns det mer som att man använder facebook som en slags undanflykt.

 

(Innan någon häver ur sig något: Ja, jag inser mycket väl att det inte gäller alla facebook-användare)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...