Hoppa till innehåll

Umd-rullar


GZT
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur hög är kvalitén egentligen på UMD-filmerna? Hur bra är utbudet? Jag är filmsamlare men vill inte ge mig in i ytterligare ett format utan att veta vad jag får. Kan någon ge mig uppgifter om vilka bolag som satsar eller har satsat på UMD? Warner Brothers och Universal vet jag att de har släppt några filmer på UMD, finns det några andra distributörer? Paramount, 20 Century Fox, Studio canal, Mgm (som nu gått i konkurs), berätta allt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan väl se på film från minneskorten annars? Antar att det är bättre kvalité om man inte har ett långsamt flashkort. Men så länge kan man läsa från UMD'n/flashkoret i samma hastighet som filmens kvalité borde det inte vara några problem med något av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är fullkomligt ointresserad av filmer via något minneskort eller nerladdat eftersom det har noll i värde. Ett fysiskt exemplar har mycket högre värde för mig, det är därför jag frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Minneskortet är ju lika fysisk som UMD-rullen, filmen i sig är ju bara 1or och 0or. Ett minneskort borde ha bättre kvalité än UMD, och jag trodde det var det du var ute efter. Men båda medier borde kunna visa filmer i fullt acceptabel kvalité. Utbudet på UMD-filmer har jag inte koll på.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men det som skiljer sig är ju att filmen på UMD är original och det är det jag är nyfiken på. Nerladdade filmer skiter jag fullkomligt i, vill få ut de från denna värld.

Då är PSP go(3) en stor besvikelse för dig.

Inga UMD's, går bara å ladda ner spelen till flashminnet.

Inga butiker.

 

 

Aja, ingen aning detta med UMD filmer. Google?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är DVD-kvalité. Inte alls mkt extra material, typ 1 trailer. Undertext som på vanliga DVD:er och ibland dubbning. I butiker är det ganska svårt att hitta UMD-filmer. Du kan annars köpa online... Jag har två filmer; Snatch och Hitch. Båda är köpta på SIBA för 39kr /st :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...