360Xbox Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Jag har funderat på detta ett tag, och jag undrar om någon vet. - Om en person föds döv, vilket språk tänker h*n i? Kanske en onödig tråd, men jag vill ha svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
najzzz Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Har också tänkt påre där j*vligt mycke :P Få för fan huvvu värk när man tänket påre :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Extra Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Skulle gissa på det språk han lär sig skriva, var bara nåt jag tänkte vet faktiskt inte. Har också tänkt lite på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Antagligen inte på något språk alls, utan snarare i bilder. För de som föds blinddöva blirre nog lite klurigare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 (redigerat) exakt. Eftersom att man föds döv så kan man ju inte få reda på hur bokstäver låter eller ska uttalas, eller har jag fel nu? Därför borde dem, som Fruktnystan säger, inte kunna tänka på något språk alls. Men bilder borde ju funka. Redigerat 25 Augusti 2010 av ReMemberMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Tänk inte på det! Jag vet inte hur det är med er, men ajg blir typ deprimerad av att tänka på att det finns människor som.. Ja, har det så, ni vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Tänk inte på det! Jag vet inte hur det är med er, men ajg blir typ deprimerad av att tänka på att det finns människor som.. Ja, har det så, ni vet.Jo, det är klart att det är synd om dem. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Tror att man tänker som vanligt även om man är död , för när jag tänker "hör" jag inte direkt en röst liksom, själva tänkandet bara finns där. Tror även att en döv tänker i bilder isåfall =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Hur är det för en person som är blind, döv, saknar smaksinne, luktsinne och känsel, dvs saknar alla sinnen o_o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kattus Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 (redigerat) Hur är det för en person som är blind, döv, saknar smaksinne, luktsinne och känsel, dvs saknar alla sinnen o_oFasen va du kronglade till det nudå! D:Btw, har du msn? :D EDiT: Godnatt Ont som fan i huvet så jag orkar inte vara uppe ^^ Redigerat 25 Augusti 2010 av XxMENLOLxX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2010 Döva tänker i teckenspråk. http://www.thenakedscientists.com/HTML/con.../question/2521/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chagi Skrivet 28 Augusti 2010 Rapport Dela Skrivet 28 Augusti 2010 Hur är det för en person som är blind, döv, saknar smaksinne, luktsinne och känsel, dvs saknar alla sinnen o_oDe kan ju inte ens veta att de finns :wacko: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.