💬
Logga in
Fuska.se

Sverigedemokraterna

589 svar · startad · 🔒 låst

Trådstartare #301

Jaha, du pluggar till det.

...jag pluggar ekonomi.

12 Oct 2010

Ta-hand-om-mentaliteten som socialdemokratin kör med tror jag inte gagnar någon. Invandraren kommer hit och slussas in i något segregerat område där hon/han hamnar i någon typ av passivitet och bekvämlighet som gör att hon/han inte lyckas med att integrera med samhället.

Senast ändrad:

Om guggo jobbar eller inte har inte med ämnet att göra, lägg ner.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag la upp min tanke om varför jag tror SD tänker så som de gör inom muslimfrågan. Jag kan mycket väl ha fel eftersom jag mest bara snackar om egna erfarenheter. Jag har t.ex under min livstid bara sett en muslimsk medelålderskvinna umgås med svenskar i samma ålder, så inte är dem något föredöme inom integrering inte.

Har du varit här i Malmö någon gång?

Tackar som frågar. Om du vill veta svaret så är det så att jag inte har det.
Trådstartare #306

Kunde nästan gissa det.

Senast ändrad:

Varför undrade du?

..ber om ursäkt om det börjar likna en chatt.

Trådstartare #308

Du sa att du hade sett få muslimska kvinnor prata med svenska kvinnor.

Senast ändrad:

16 Oct 2010

Malmö är fullt av kvinnor (människor) från alla möjliga länder och religioner och alla pratar med alla för det mesta helt enkelt. Det är inte bara svenskar som jobbar och håller till i centrum utan invandrare också.

Så att man förstår om man inte varit där. :o

Senast ändrad:

17 Oct 2010

Har somsagt inte varit i Malmö, men Stockholm och Göteborg har jag besökt, alla de städerna har en stor andel utlandsfödda. Bor också bara en km från en av Norrlands invandrartätaste områden.

"Det är inte bara svenskar som jobbar och håller till i centrum utan invandrare också."

Varför skulle inte invandrare jobba? :huh:

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Har somsagt inte varit i Malmö, men Stockholm och Göteborg har jag besökt, alla de städerna har en stor andel utlandsfödda. Bor också bara en km från en av Norrlands invandrartätaste områden.

"Det är inte bara svenskar som jobbar och håller till i centrum utan invandrare också."

Varför skulle inte invandrare jobba? :huh:

Många verkar ha en bild av att alla invandrare hänger i Rosengård och att "svenskar" och invandrare aldrig träffas. Jag menar om du nu visste att invandrare jobbar i centrum så vore det ju kanske inte så konstigt för dig om de som jobbar nära varandra pratar med varandra också. Alltså även muslimska kvinnor och svenskar. ;)

Alltså finns det ställen där integrationen fungerar bra. Sen finns det såklart ställen där den fungerar dåligt också, och de ställena tjatar man om hela jävla tiden numera.

En sak jag finner är intressant om invandrare är att mångas bortförklaring för att invandrare står för många % av Sveriges våltäkter, så säger Pk´a personer att dem borde få ett bättre stöd inför samhället. Att dem känner sig förtryckta. Så då blir det plötsligt lagligt att våldta?.

Aja, de största mediatidningarna censurerar just nu en nyhet om tysklands invandrare, om bara svensken förstår att vi inte är en demokrati, utan en demokratur så kan nog SD få många röster i nästa val. (i andra länder är står det om detta i många medier på förstasidan, här finns det knappt någon notis om det)

@2FJSKFJSKGJES: Aldrig hört den bortförklaringen. Dock så är ju våldtäkter och brott i allmänhet vanligare bland fattiga och lågutbildade människor. Och invandrare är ju fattigare och mer lågutbildade än svenskar i genomsnitt. Alltså tror jag inte att det har något med kultur eller biologi att göra alls.

Åkesson vill ju ha det till att det skulle höra till "utomeuropéers" kultur på något vis att våldta mer än vi gör i Sverige. Låter sjukt löjligt i mina öron. Om man tar muslimer utomlands som exempel så får ju inte ogifta män och kvinnor umgås lika ofta fritt som de får i Sverige. Det borde ju egentligen leda till färre våldtäkter, eftersom att offret och gärningsmannen känner varandra i de flesta våldtäktsfallen.

Det där om en tysk nyhet. Jag fattar inte? Vadå för nyhet?

Alla våldtäktsfall är inte våldtäkter i grund och botten, oftast har kvinnan varit för full, velat men sedan ångrat sig, eller att tjejens föräldrar har anmält.

↗ till inlägget

Alla våldtäktsfall är inte våldtäkter i grund och botten, oftast har kvinnan varit för full, velat men sedan ångrat sig, eller att tjejens föräldrar har anmält.

Jaha, fast det gäller väl alla i Sverige, invandrare eller inte...?
↗ till inlägget

@2FJSKFJSKGJES: Aldrig hört den bortförklaringen. Dock så är ju våldtäkter och brott i allmänhet vanligare bland fattiga och lågutbildade människor. Och invandrare är ju fattigare och mer lågutbildade än svenskar i genomsnitt. Alltså tror jag inte att det har något med kultur eller biologi att göra alls.

Ingen vill påstå det heller.

Åkesson vill ju ha det till att det skulle höra till "utomeuropéers" kultur på något vis att våldta mer än vi gör i Sverige.

Nej, det är aftonhoran som fått det att verka så :3

Och nu uppfattar vi som att man vill påstå något sådant om man nu talar om att det faktiskt finns en överrepresentation

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Det där om en tysk nyhet. Jag fattar inte? Vadå för nyhet?

Där ser man, många svenskar vet inte om denna nyhet.

http://www.fuska.se/forum/Svensk_Media_Cen...ar-t148872.html

Sen så tror jag att det är som fishmaster säger, aftonbladet har blåst upp det.

Om man talar om överrepresentation av våldtäkter och inte menar att det finns en kulturell förklaring finns det ju egentligen inget syfte med att informera folk om sådant, annat än att man vill späda på främlingsfientlighet och rasism.

Använder ni Aftonbladet som en synonym för massmedia? För jag läser aldrig Aftonbladet, läser Sydsvenskan och Metro...

Och jag fattar inte hur man som Angela Merkel kan säga att mångkultur inte fungerar. Alla länder är ju uppbyggda av mångkultur. Kulturer blandas och kulturen utvecklas ständigt. Det är väl egentligen ingen som tycker att invandrarna ska hålla kvar vid sin egna kultur för alltid, för det kommer ju inte hända heller. Även om det går långsamt så blandas människor som lever i samma land med varandra. Hur tror ni USA lyckades?

Den förklaringen jag ser till att Merkel säger det där är att hon vill vinna röster från främlingsfientliga människor som inte förstår detta och bara tycker invandrare är problem.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Och jag fattar inte hur man som Angela Merkel kan säga att mångkultur inte fungerar. Alla länder är ju uppbyggda av mångkultur.

Sverige bygdes iaf inte upp genom mångkultur, om så är fallet får du gärna förklara hur.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Och jag fattar inte hur man som Angela Merkel kan säga att mångkultur inte fungerar. Alla länder är ju uppbyggda av mångkultur.

Sverige bygdes iaf inte upp på mångkultur, om så är fallet får du gärna förklara hur.

Folk har ständigt vandrat in från olika platser vid olika tidpunkter i Sveriges historia. För 10000 år sedan var Sverige knappt befolkat som du vet. Du har rätt i att kulturerna inte skiljt sig jättemycket från varandra om man jämför hur det varit många andra länder, men det är fortfarande mångkultur.

Jag kan hålla med om att man ska ha krav på att invandrare lär sig språket och integrerar sig, men en rubrik som "Mångkulturen är död" är bara störtlöjlig och populistisk. Det kommer krävas en kombination av mångkulturell acceptans och krav på anpassning till det svenska samhället i framtiden. Bara krav på anpassning leder till större segregationsproblem eftersom att invandrare inte känner att vi försöker förstå dem och bara mångkulturell acceptans leder till att integrationen tar längre tid eftersom att folk vill vara bekväma och håller sig som de känner sig trygga.

Men "mångkulturen är död", tssk...

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.