Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".

jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till.

Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på)

Sverige ska ju inte sluta ta ansvar bara för att de många andra länder är sämre. Låt oss vara ett föregångsland istället.

 

 

Vi är redan ett föregångsland eftersom vi inte har något invandringskritiskt parti i riksdagen, vilket alla länder förutom Tyskland och Sverige har. Vi kan bli ännu mer framgångsrika genom att rösta för fri invandring..

 

Vid 1918 när kriget tog slut så slöt britterna ett avtal om att dem ska göra allt vad dem kan för att bilda en Israelisk stat efter Osmanska rikets fall, meningen men Osmanska Rikets fall var att araberna skulle få en självständighet i ställen dem levt på ganska länge.. Men istället delade britterna och fransmännen upp osmanska riket till egna och hade koloni i några år.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, inte alls. Jag menar heller inte att vi dagens européer ska lida för vad våra förfäder gjorde, jag ville bara poängtera att det instabila läget i många delar av världen inte bara är det folkets eget fel, utan kan också skyllas på vad Europa gjorde förr i världen. Det är nämligen vissa som brukar ha det argumentet att "vissa folk startar krig i sina länder och sen förväntas vi ta hand om dem när de flyr därifrån".

jamen dåså, skulle dock vara intressant om man fick veta något krig i MÖ/Afrika som européer lagt grunden till.

Självklart ska vi ta vårat ansvar, men alla länder ska ta likvärdigt ansvar så inte något land måste ta mer ansvar än vad landet orkar bära(tror att du vet vilket land jag syftar på)

Hört talas om britternas och fransmännen pokerspel om mellanöstern då Osmanska Riket existerade?

 

formulerade mig lite fel, menade vad för nuvarande krig europa lagt grunden till.

 

Det gick en serie på Svt för ett litet tag sen som hette "Världens konflikter" och handlade om de länder där det är konflikter just nu och historien bakom hur de konflikterna uppkom. Bland annat ingick Haiti och Zimbawe, vilka båda tidigare var europeiska kolonier och vad jag minns låg det mycket till grund till dagens konflikter där. Tror det var fler konfliktdrabbade länder som också varit kolonier, minns inte säkert dock. Det tycks inte finnas på Svt play längre, men kanske går att läsa om någonstans iallafall, kan du ju alltid kolla upp. En ny säsong ska sändas i höst också, det är ett väldigt bra program faktiskt som jag rekomenderar till alla.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast nu är det ju inte det som tråden handlar om. Alla vet att européerna är orsaken till de många av världens konflikter, på ett eller annat sätt (även om vissa inte vill låtsas om det). Lämna det där/starta en ny tråd.

Inte direkt nej, men jag använde det som bemötande av ett argument som var relevant för tråden, och sedan ville andra ha mer konkreta exempel så då gavs det. En aning utsvävande från ämnet, ja, men kan vara nog så nödvändigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

http://www.svenskbladet.se//politik/index....d_mot_jazz.html

 

 

Sverigedemokraterna vill ha förbud mot Jazz!

 

 

 

I lol´d ;)

Känns som ett jävla aprilskämt dedär.

Jag själv gillar inte SD, dock så tycker jag att vi i Sverige bör dra ner på invandrare faktiskt. Men om jag skulle kunna rösta nu, så skulle dem glömma att jag skulle gett dem min röst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om debatten accepterat även de som inte ville fortsätta med en sådan invandrings som vi har hade SD fortfarande varit ett neonazi parti med 200 röster per val. Istället ska SD bli tredje största parti innan debatten ens startat? Fascinerande faktiskt.

 

Har ni ens sett när Jimmie faktiskt får debattera i TV? De är inte där för att debattera sakfrågor, de är där för att försöka håna honom. Jävla dagisnivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag påstod aldrig att vi européer inte hade startat något krig i afrika/MÖ om ni trodde jag menade det så. Utan ville bara veta för att öka min kunskap.

 

Kan tillägga att SD fick 15% i skolvalet på en skola i min stad men de andra skolorna har inte räknat rösterna ännu och en annan skola lär få mer %-röster på dem. I vanliga fall då det är riksdagsval brukar ca 1% av staden rösta på dem. Kan också tillägga att jag bor i en av Sveriges förmodligen rödaste städer där var tionde person är kommunist..

Redigerat av Lander
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag påstod aldrig att vi européer inte hade startat något krig i afrika/MÖ om ni trodde jag menade det så. Utan ville bara veta för att öka min kunskap.

 

Kan tillägga att SD fick 15% i skolvalet på en skola i min stad men de andra skolorna har inte räknat rösterna ännu och en annan skola lär få mer %-röster på dem. I vanliga fall då det är riksdagsval brukar ca 1% av staden rösta på dem. Kan också tillägga att jag bor i en av Sveriges förmodligen rödaste städer där var tionde person är kommunist..

Det är många som inte tar skolvalet seriöst och skämtröstar. Sen är det så att elever och regeringen inte ser samhällskunskap så viktig att många misslyckas med det. Är man med på samhälle och historielektionerna så lär man

sig att vara kritisk mot vad SD tycker. Integrationen har misslyckats i Sverige ja, men SD är inte lösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...