Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Eftersom hela idén med "en nation, ett folk" är omöjlig så är frågan ointressant.

 

Då får du nog förklara hur du menar. Får folk inte blandas (eftersom det oundvikligen leder till hat och ond bråd död?)?

 

 

 

Som sagt, jag tänker ur ett samhällsekonomiskt perspektiv och sällan särskilt 'etiskt'. Personligen skulle jag endast vilja se en invandring i form av skandinavier, folk från central/västeuropa, blandat med utbytesstudenter och såklart riktiga flyktingar (det är allas ansvar).

 

Och...eh...

 

För tillfället har vi invandring från;

 

EU/EES, flyktingar, studenter, USA och säkert en del från övriga världen. Är de USA och övriga världen du vill bli av med?

 

Eller tycker du att en del av dom som räknas som flyktingar idag inte är "riktiga" flyktingar? Om så, när är man en "riktig flykting".

 

Jag säger inte att man aktivt ogillar de andra pga ras, utan att det oftast är undermedvetet

 

Så att inte missförstånd uppkommer;

 

Du säger att alla vi människor undermedvetet ogillar personer med annan hudfärg och/eller kultur?

 

 

 

Black community är inget konkret brödraskap eller något, utan det är helt enkelt en slags subkultur i USA är svarta alltid stöttar varandra, oftast just för att de båda är just svarta. Jag undrar ibland om inte en vit motsvarighet skulle kallas "nazister"?

 

Arbetar dom aktivt för att utrota/förtrycka alla som inte är svarta? I så fall är liknelsen med nazisterna antagligen rättvis, annars inte särskilt.

 

Har du märkt att det endast är du som talar specifikt om muslimer just nu?

 

Att Sverigedemokrater vågar säga att de tycker det är muslimerna (eller möjligen folk som inte ser ut som vi) är problemet är ju ganska ovanligt. Jag läser bara mellan raderna i dina inlägg och drog den slutsatsen. När man läser något som en Sverigedemokrat har skrivit så brukar man kunna byta ut invandrare och utländsk kultur mot muslim samt islamisk kultur.

 

Utom när Jimmie häver ur sig saker som att "islamifieringen är vårt största hot sedan andra världskriget" såklart.

 

Men ok. För att inte ha allt för förutfattade meningar om dig (och invandrarna!) så reviderar jag mitt uttalande.

 

Du verkar ju tro att alla problemen i samhället kan skyllas på de där luriga araberna/afrikanerna, och att slänga ut dom/inte ta in fler löser alla Sveriges problem, i alla fall.

 

Säg till om jag glömde någon typ av människa du inte vill ha i Sverige.

 

 

Derp?

Nä.

 

Eftersom assimilering betyder total underkastelse på alla fronter för majoritetskulturen och integration betyder etablering på arbetsmarknaden, i näringslivet, i politiken osv. så tycker jag inte att derp var särskilt befogat.

 

Vad SD i princip säger att all kultur som inte stämmer in på deras uppfattning om vad "svensk kultur" är (även om det dom tycker är svenskt nästan alltid är snott från något annat land) skall förbjudas.

 

"Begreppen assimilation eller assimilering används för att beskriva den process genom vilken en grupps kulturella särart utplånas eller överges i mötet med majoritetssamhället genom hårda krav på anpassning till dominerande normer för socialt beteende. Till skillnad från integration syftar assimilering i första hand på beteendemässiga, språkliga och religiösa förändringar medan sociala, ekonomiska och politiska villkor för olika grupper är i fokus för integration. Med andra ord kan man säga att begreppet assimilering beskriver identitetsförändringar medan begreppet integration är ett uttryck för samhälleliga förändringar."

 

De nuvarande riksdagspartierna (eller åtminstone Alliansen..) är för integration. SD vill tvinga alla invandrare att äta sill, fira midsommar och konvertera till kristendomen. Och det är inte ens en överdrift, det är vad assimilering innebär, och det gör mig fan mörkrädd att ett parti med dom åsikterna har chansen att komma in i riksdagen.

 

Om du förespråkar integration så är ett alliansparti betydligt bättre. Det är inte alls det som SD vill.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, jag tänker ur ett samhällsekonomiskt perspektiv och sällan särskilt 'etiskt'. Personligen skulle jag endast vilja se en invandring i form av skandinavier, folk från central/västeuropa, blandat med utbytesstudenter och såklart riktiga flyktingar (det är allas ansvar).

Så exakt på vilket sätt är Sveriges invandringspolitik nu annorlunda?

 

Tänkte skriva längre fast behöver inte för Guggo skrev allt jag tänkte på. :)

 

Miljoner med +1 till Guggo.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak jag glömde i mitt förra inlägg.

 

SD vill gå ur EU, stänga gränserna och lägga ner all form av fri rörlighet.

 

...vilket naturligtvis kommer leda till att invandring från Europa/arbetskraftsinvandring kommer bli i princip icke-existerande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I slutändan spelar inget roll.

Allt jag vill är att informera om att jo, delar av invandringen leder till ett ekonomiskt haveri. Den totala bristen på kurage inom riksdagen är vad som får den s.k rasismen att växa i landet. Positiv särbehandling är tydligen det bästa vi kan åstadkomma. En skyhög invandring per capita uppmuntras trots de problem jag nämnt ett flertal gånger. Hur ni inte kan inse bristen i att fortsätta fylla på med människor under en sådan situation får mig att ifrågasätta tankeförmågan. Visst, ni är helt inställda på att allt jag säger är fel, men som detta fina citat som jag läste tidigare, vilket ger en fin analog.

"Om ens hus svämmar över är det första man gör att stänga av vattnet."

 

Det är dock det ingen politiker vågar göra.

 

Men ack, jag har ingen makt i samhället. Vad spelar mina åsikter för roll? Jag tycker bara det är extremt synd att vi tillåter Sverige att fortsätta något ohållbart, vilket leder till att vi inte kan hjälpa alla som behöver det.

Men det är väl det ni vill... skyffla in så många som möjligt för att kunna skryta om hur snälla vi är, om hur mycket "bättre" Sverige är på invandring i Europa (!!!!!)

 

Sverigedemokraterna är hur flummiga som helst, men att säga så får inte problemen att försvinna heller.

 

Du verkar ju tro att alla problemen i samhället kan skyllas på de där luriga araberna/afrikanerna, och att slänga ut dom/inte ta in fler löser alla Sveriges problem, i alla fall.

Säg till om jag glömde någon typ av människa du inte vill ha i Sverige.

 

Du ser det som att jag misstycker om dessa just för att de är araber/afrikaner, och inte den riktiga anledningen, att det är dessa som politiken inte kan ta hand om på ett sätt som gör de till en ekonomisk tillgång.

Har jag på något sätt fel när jag säger att en norrman är en större ekonomisk tillgång för Sverige? Och nej, jag skiter fullständigt i "ras", det handlar om att norrmannen har: En liknande kultur, liknande tro (om någon), liknande syn på samhället, har lätt att göra sig förstådd, eftersom skillnaderna mellan språken är relativt minimala.

 

Är det rasism? Isåfall så får jag visst acceptera det. Ju mer lika desto lättare att integrera och göra till en ekonomisk tillgång för landet.

Förlåt för att jag inte likställer alla, pga fördelar med de "nära oss".

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur ni inte kan inse bristen i att fortsätta fylla på med människor under en sådan situation får mig att ifrågasätta tankeförmågan.

 

Hur du inte kan inse att ett parti som i princip tycker att vi skall avskaffa mänskliga rättigheter/grundlagen (yttrandefrihet, religionsfrihet, åsiktsfrihet, organisationsfrihet, tryckfrihet osv. är ingen bra idé om man frågar SD) aldrig borde få ha någon form av makt får mig att undra...

 

Visst, ni är helt inställda på att allt jag säger är fel, men som detta fina citat som jag läste tidigare, vilket ger en fin analog.

"Om ens hus svämmar över är det första man gör att stänga av vattnet."

 

Det är dock det ingen politiker vågar göra.

 

Fast SD tycker att hela huset är översvämmat när det är lite blött på golvet. Sedan gnäller de över att vattnet inte smakar som riktigt svenskt vatten gör.

 

Men ack, jag har ingen makt i samhället. Vad spelar mina åsikter för roll? Jag tycker bara det är extremt synd att vi tillåter Sverige att fortsätta något ohållbart, vilket leder till att vi inte kan hjälpa alla som behöver det.Men det är väl det ni vill... skyffla in så många som möjligt för att kunna skryta om hur snälla vi är, om hur mycket "bättre" Sverige är på invandring i Europa (!!!!!)

 

Hellre det än "Om vi gnäller tillräckligt mycket på de dära dumma invandrarna så kanske alla problem försvinner."

 

Du ser det som att jag misstycker om dessa just för att de är araber/afrikaner, och inte den riktiga anledningen, att det är dessa som politiken inte kan ta hand om på ett sätt som gör de till en ekonomisk tillgång.

 

Förutom att en klar majoritet av alla invandrare arbetar, betalar skatt och aldrig begår brott då menar du? De flesta invandrare är en ekonomisk tillgång.

 

Även om SD gärna låtsas att de begår brott och lever på bidrag hela högen.

 

Har jag på något sätt fel när jag säger att en norrman är en större ekonomisk tillgång för Sverige? Och nej, jag skiter fullständigt i "ras", det handlar om att norrmannen har: En liknande kultur, liknande tro (om någon), liknande syn på samhället, har lätt att göra sig förstådd, eftersom skillnaderna mellan språken är relativt minimala.

"Usch, något som är annorlunda. Ta bort det! :( :( "

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, man kommer ingenvart om allt som inte säger att all invandring är skitbra för Sverige ska bli analoger för rasistiskt strunt. Jag har sagt varför jag ser skandinavier som en bättre ekonomisk tillgång eftersom de har det mycket enklare att ta sig in i det svenska samhället. Men eftersom det bemöts av "Usch, något som är annorlunda. Ta bort det!", så varför ens försöka? Hela debatten är på dagisnivå. Jag ska ständigt försvara argument för att folk alltid kan hitta på något i stil med "SÅ DU TYCKER ATT X SKA Y??? WAAH" Klaga på politiken som inte kan ställa de krav som krävs för att även de som kommer från utanför Europa ska snabbt bli en del av vårt samhälle.

 

Ta sedan en jävla funderare på varför det är en omöjlighet att öka hela befolkningsmassan med 1.2% per år utöver födslar.

 

Det är ju därför vi är fast i den här smörjan. Jag önskar det fanns ett mera ordentligt parti att rösta på om man hade invandringen som sin viktigaste fråga, för det finns inga tvivel om rasismen inom SD.

 

Dock så ser jag fortfarande partiet som en jäkla alarmklocka. "Tjena riksdagen, Sveriges fjärde största parti hatar invandring och ni vågar inte göra något åt saken. Seså, gå och titta på Zlatan en stund så ni känner er bättre."

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill minnas att någon från (s) sa att Alliansen under de senaste fyra åren hade minskat på invandringen, gjort det svårare att få bidrag osv. (Hennes/hans poäng var då att alliansen är elaka för att de minskade på invandringen).

 

...låter som ett rätt bra idé att lägga sin röst där om man vill minska på invandringen men vill slippa förtrycket/rasismen/främlingsfientligheten som SD står för. Förutsatt att det stämmer såklart.

 

Fast det är klart. Alliansen vill ju inte stänga ute alla som är annorlunda än vi så det kanske inte heller passar?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har redan röstat på moderaterna.

 

Fast det är klart. Alliansen vill ju inte stänga ute alla som är annorlunda än vi så det kanske inte heller passar?

 

*SUCK*

 

EDIT: En massa som lurkar runt, kom igen. Kalla mig något så ni får det ur kroppen.

 

:rolleyes:

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grattis, du steg just några steg hos mig (och vi vet alla att det är allt som räknas B) )

 

Tyck vad du vill, bara du röstar på alliansen! :D

 

Edit: Jag vill också! Fishmaster, din erbarmliga plattfot.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför det pratas så förvånansvärt lite om flyktingpolitiken och problematiken som finns kring den i partiledardebatter och liknande kan jag inte begripa. Är dem rädda för att bli kallade främlingsfientliga eller vad?

 

Har man inte haft krig på 300 år så kanske man blir mjäkig.

 

Att inte prata om det tror jag bara späder på allt som har med främlingsfientlighet/extremism att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...