Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Alla våldtäktsfall är inte våldtäkter i grund och botten, oftast har kvinnan varit för full, velat men sedan ångrat sig, eller att tjejens föräldrar har anmält.

Jaha, fast det gäller väl alla i Sverige, invandrare eller inte...?

Ja de väl klart.

 

Så vad har det då med den här diskussionen att göra?

 

Jag riktade svaret mot 2F, då jag menar att massor av våldtäkter i Sverige idag egentligen inte är våldtäkter.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man talar om överrepresentation av våldtäkter och inte menar att det finns en kulturell förklaring finns det ju egentligen inget syfte med att informera folk om sådant, annat än att man vill späda på främlingsfientlighet och rasism.

 

Mörkläggning av fakta alltså.

 

Bara krav på anpassning leder till större segregationsproblem eftersom att invandrare inte känner att vi försöker förstå dem och bara mångkulturell acceptans leder till att integrationen tar längre tid eftersom att folk vill vara bekväma och håller sig som de känner sig trygga.

Stämmer nog.

 

 

____________

Tänk hur mycket mindre problemen hade varit om vi fortfarande hade yttrandefrihet och en öppen debatt om saken! Istället för att stämpla rasist på samtliga som inte spinner som en katt av att höra "mångkultur" så skulle man kunna försöka isolera de olika faktorer som leder till en misslyckad integration. Ett exempel på vad denna feghet lett till är ju just att vi inte vågar ställa ordentliga språkkrav, för att istället uppmuntra herr och fru muhammed att anmäla arbetsplatser till DO så fort de inte får arbete. Personligen skulle jag aldrig anställa någon med bristande kommunikation, men men. Det är ju dock negativt för integrationen också. Ännu ett problem som bristande språkkrav leder till?

 

Det fanns gott om fakta i Nazityskland som pekade på att judar hade mer pengar, skattefuskade mer, var mer inavlade, hade sämre fysik än vanliga tyskar. Dessa fakta stämde förmodligen också mycket bra. Ingen mörkläggning av fakta där inte, det är ju varje människas rätt att veta sådant. Eller hur Fishmaster? Det kan väl inte göra någon skada...?

 

Det som spelar roll är inte bara faktan faktan den är, utan också i vilket sammanhang och syfte man använder den. Om man inte får lägga fram fakta är det inte demokratiskt enligt Åkesson, det är hela kärnan i hans framtoning. Som om han inte har en aaaaaaning om känslorna "fakta" kan framkalla hos den stora del befolkningen som inte är lika bildad och tänkande (inte riktat mot någon här).

 

Merkel är som jag skrev (och som du höll med om) tvungen att använda sig av både "mångkulturell approach" och lite hårdare tag vad gäller språk m.m. för att få bästa resultat. Hon är intelligent så detta vet hon om och hon säger därför endast någon så dramatiskt som "mångkulturen är död" för att blidka de främlingsfientliga krafterna i landet. Som med all politik måste man ha en avvägning. Inget är helt svart eller helt vitt.

 

Förortsproblemen i USA har en lite speciell ställning eftersom att svarta hölls extremt segregerade som slavar ända in på 1800- talet. Det går inte att jämföra med Sverige. Det man kan säga är däremot att ingen som lever i USA i stort sett håller kvar vid samma kultur som de anlände dit med för kanske 300-400 år sedan. De har utvecklat en egen kultur och tyvärr har det bildats en subkultur bland de svarta.

 

Det har BARA med integration att göra. De grupper som blandats ut (och inte blivit utsatta för rasism) har släppt sin gamla kultur förhållandevis fort. Det vi ska göra i Sverige är att absolut unvika rasism och samtidigt hitta bättre metoder för att integrera och blanda ut för att det inte ska bli som med svarta i USA. Ingen säger att det MÅSTE bli problem bara för vi tar in invandrare.

 

 

Jag håller med dig om att språkkrav m.m. ska skärpas. Tyvärr så späder SD även på med rasism så röster på dem gör inte sverige bättre alls.

 

 

@Lander: Jag menade inte att Sverige och alla andra länder är byggda helt på mångkultur. Kanske var lite klumpigt uttryckt. Det jag menade är att mångkultur hjälpt till att forma alla länder, eftersom att det är i princip omöjligt för folk att inte ha kulturellt utbyte och kontakt med varandra (förutom i Nordkorea...), samt även att människor flyttar fram och tillbaka. Klart du har rätt i att det aldrig varit inflyttning på samma vis som idag. Det jag syftade på var att man inte kan dödförklara mångkulturen, den kommer forsätta vara en del av samhället oavsett om man vill det eller inte och oavsett om vi tar in en miljard muslimer eller inte.

 

Och Moberg måste ju vara synnerligen förkrossad idag, när Sveriges kultur håller på att bli söndermanglad av den amerikanska. Fattar inte varför man ska vara så rädd för mellanösternkultur när nästan alla omfamnar allt Amerikanskt, som faktiskt är mycket mer. Om någon verkligen hade velat bevara svensk kultur hade man slått mot USA, men feg som man är slår man neråt istället, mot minoriteter i det egna landet och skyller svensk kulturs undergång på dem.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm! Tydligen är det nu Sverigedemokraternas fel att någon sjuk jävel skjuter folk i Malmö, som redan fått titeln Nye Lasermannen eftersom det knappast kan vara något annan än en svensk som skjuter. Rädda oss, Aftonbladet.

Knappast sverigedemokraterna enbart men mycket väl missnöjesklimatet allmänt.Många riktar ju sitt missnöje mot invandrare...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamla Lasermannen var väl inte svensk?

Han var född i Sverige, men till utländska föräldrar och han har mörkt hår/ögon (vilket han blev retad för i skolan). Han som ligger bakom skjutningarna i Malmö kallas den nye lasermannen för att han, precis som den gamle Lasermannen skjuter mot personer med utländskt utseende.

 

(Vilket egentligen inte hade något att göra med varför den gamle lasermannen kallades så, det var för att han använde lasersikte på sina vapen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Har i många år tyckt att Sverige har en idiotisk invandrarpolitik, är inte alls förvånade att det går så bra för SD, jag skyller på alla som är emot SD och är extremt villiga på att kulturberika Sverige till topp att det går så bra för SD.

 

Varför?

 

Vi har slutat tänka på att hjälpa invandrarna. Vi tar in väldigt många, mer än vad vårat lilla land klarar av. Vi klarar inte av att ge dom jobb eller bostad, därav blir många kriminella, när invandrarna började bli kriminella så började folk kategorisera- "Alla invandrare är kriminella och farliga".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...