Hoppa till innehåll

Sverigedemokraterna


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Sen är ju frågan av vem undersökningen gjordes och hur frågorna ställdes.

 

På samma sätt kan man enkelt ställa frågan "Förerdrar du som muslim de muslimska lagarna före de brittiska?". Det är då väldigt lätt att säga ja utan att tänka på hur det kan tolkas (som att man vill ersätta brittiska lagar med sharialagar och att även icke-muslimer ska tvingas följa dessa).

Det har jag redan tänkt på, eftersom det är väldigt troligt.

Och för att jag är väldigt skeptisk till tanken att var tredje vill kräva sådana fundamentalistiska lagar i ett land de är minoritet i.

 

Saudi Arabien håller inga sharialagar, sharialagar är mycket mer vänliga när det gäller de mänskliga rättigheterna än hur Saudi Arabien inrättar dem. Saudi Arabien förbjuder alkohol, ja det är en del av sharialagarna, men vad Saudi Arabien gör är att dem har en Green Zone för européer och amerikaner där dem kan gambla, dricka alkohol och göra vad man vill, då följer dem inte sharialagarna.

 

Osmanska Riket hade nästan sharialagarna inrättade fullt ut.

 

Sen till Lander så går det inte att säga att det finns muslimer som är undantag, när var kristna och västbor dem perfekta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen vill jag inte att antalet som redan bor här minskar

Men det är det som är de knepiga. Det var inte det som är frågan. Frågan var om du allmänt ville att det skulle bli färre.

 

...

Isåfall får du klargöra, eftersom du upprepar dig.

 

EDIT: Okej glöm det, jag läste igenom igen, hade missat sammanhanget helt

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om undantagen är fler än de som stämmer in på tesen är det egentligen tesen som är undantaget.

 

Så då säger vi såhär: Muslimer integrerar sig bra men det finns undantag.

Jag la upp min tanke om varför jag tror SD tänker så som de gör inom muslimfrågan. Jag kan mycket väl ha fel eftersom jag mest bara snackar om egna erfarenheter. Jag har t.ex under min livstid bara sett en muslimsk medelålderskvinna umgås med svenskar i samma ålder, så inte är dem något föredöme inom integrering inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...

Isåfall får du klargöra, eftersom du upprepar dig.

 

Tänk att jag frågar dig "Skulle du föredra att antalet utomeuropeiska invandrare i Sverige minskar?".

Egentligen vill jag inte att antalet som redan bor här minskar

Det var inte det som är frågan. Frågan var om du allmänt ville att det skulle bli färre.

Jag frågar om du vill att andelen araber/utomeuropeér i Sverige minskar. Du säger att du inte vill att de som redan är här blir färre. Men frågan var inte om du ville att de som redan är här blir färre utan att de i allmänhet ska bli det.

...men skit i det eftersom det bara var ett exempel och du verkar fatta poängen ändå. Alltså att de i undersökningen troligtvis inte uttryckligen frågade om man vill införa sharialagar i Storbrittanien utan något mera oskyldigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om undantagen är fler än de som stämmer in på tesen är det egentligen tesen som är undantaget.

 

Så då säger vi såhär: Muslimer integrerar sig bra men det finns undantag.

Jag la upp min tanke om varför jag tror SD tänker så som de gör inom muslimfrågan. Jag kan mycket väl ha fel eftersom jag mest bara snackar om egna erfarenheter. Jag har t.ex under min livstid bara sett en muslimsk medelålderskvinna umgås med svenskar i samma ålder, så inte är dem något föredöme inom integrering inte.

 

Fast man kan ju inte se vem som är muslim, iofs...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om undantagen är fler än de som stämmer in på tesen är det egentligen tesen som är undantaget.

 

Så då säger vi såhär: Muslimer integrerar sig bra men det finns undantag.

Jag la upp min tanke om varför jag tror SD tänker så som de gör inom muslimfrågan. Jag kan mycket väl ha fel eftersom jag mest bara snackar om egna erfarenheter. Jag har t.ex under min livstid bara sett en muslimsk medelålderskvinna umgås med svenskar i samma ålder, så inte är dem något föredöme inom integrering inte.

 

Alla muslimska kvinnor bär inte slöja ifall du tror det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag la upp min tanke om varför jag tror SD tänker så som de gör inom muslimfrågan. Jag kan mycket väl ha fel eftersom jag mest bara snackar om egna erfarenheter. Jag har t.ex under min livstid bara sett en muslimsk medelålderskvinna umgås med svenskar i samma ålder, så inte är dem något föredöme inom integrering inte.

Har du varit här i Malmö någon gång?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter med en dom angående grov stöld i handen, tyckte att påföljden var intressant för diskussionen.

 

Påföljd m.m.

Fängelse 2 år

 

Utvisning

Den tilltalade utvisas ur riket och förbjuds att återvända hit före 2017-10-07. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år.

 

Angående faktumet att SD vill utvisa brottslingar då. Det sker tydligen redan, och här för brottet grov stöld. Då lär de garanterat utvisa folk som begår grövre brott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...