Hoppa till innehåll

Några Yngre Som Tror Dom Är Bättre


LOLOL

Rekommendera inlägg

Hej jo jag går i åttan nu och det går som smort. Men nu har små sjuor börjat på samma skola och dom är skitjobbiga! :angry: Dom tror dom är bättre och äger hela skolan, och dessutom ger sig killarna i sjunde klass på tjejerna i åttan och tjejer i sjuan jäklas med åttorna. Dom tror dom äger skolan. Vad ska man göra för att snorungarna ska fatta att dom bara är små skitar?! (några sjuor är det, inte alla)

Redigerat av LOLOL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej jo jag går i åttan nu och det går som smort. Men nu har små sjuor börjat på samma skola och dom är skitjobbiga! :angry: Dom tror dom är bättre och äger hela skolan, och dessutom ger sig killarna i sjunde klass på tjejerna i åttan och tjejer i sjuan jäklas med åttorna. Dom tror dom äger skolan. Vad ska man göra för att snorungarna ska fatta att dom bara är små skitar?! (några sjuor är det, inte alla)

Det går över... när de är 20.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om årskurs 7 börjar bilda regering är det någonting väldigt fel.

Jag tror att det varierar väldigt mycket från klass till klass, och från individ till individ. En del personer är helt enkelt väldigt bra på att provocera, ta för sig och är väldigt framåt - Detta brukar tendera till att de automatiskt får "högre status" och folk får respekt för dem.

 

Normalt sett så brukar man ju ha riktigt stor respekt för högre klasser, men vissa yngre drivs utav suget att provocera äldre helt enkelt.. så är det bara.

 

I en situation där en sjua med hög status möter en åtta med lägre status så har åttan inte så mycket att komma med..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I en situation där en sjua med hög status möter en åtta med lägre status så har åttan inte så mycket att komma med..

Men vad fan är det där för bullshit?

Vad fan har status med saken att göra?

Vad har deras ålder med saken att göra?

 

Folk ska visa respekt för varandra.

Det behövs inte sägas mer än så.

 

 

@ LOLOL

Vad menar du med "och dessutom ger sig killarna i sjunde klass på tjejerna i åttan"?

Är det så att de leker players eller är de bara allmänt jobbiga?

 

 

Att "visa dem vart skåpet ska stå" kommer antagligen bara att leda till bråk och andra onödigheter.

När de börjar hålla på och jäklas, Försök att vända på det.

Istället för att gå ner på deras nivå och kalla dem idioter (eller vad de nu håller på med) så kan ni försöka få ur dem varför de håller på.

Antagligen kommer de inte att komma på något, så förhoppningsvis känner de sig rätt ägda.

Om de nu fortsätter med urdumma argument, låt er inte hetsas utan fortsätt att prata med dem lika lugnt som om du skulle prata med någon du känner, tills de känner sig rätt blåsta.

 

Det här är inte något jag skulle göra, men det är nog det smartaste sättet om man inte ska dra in några vuxna personer.

 

 

Redigerat av Trinity
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@ LOLOL

Vad menar du med "och dessutom ger sig killarna i sjunde klass på tjejerna i åttan"?

Är det så att de leker players eller är de bara allmänt jobbiga?

 

Jag menar att dom försöker tafsa på äldre, alltså dumma i huvet. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...