Hoppa till innehåll

"massdemonstrationer Mot Sd I Hela Sverige"

Laserturken

Rekommendera inlägg

"Massdemonstrationer hölls i dag runt om i Sverige mot Sverigedemokraternas intåg i riksdagen.

En jättedemonstration med minst 5 000 personer pågick vid 18 på Sergels torg i Stockholm.

– Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu."

"Initiativtagare till manifestationen var ingen organisation utan ett kompisgäng på Facebook. "

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7820435.ab

Diskutera och säg vad du tycker. Var du med?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mycket värdig grej att hitta på. Klart fan ingen vill ha SD.

Demokrati ftw.

Jag ogillar också SD, men nu har ju de kommit in i riksdagen därför att folk har röstat in dom, så som man gör i en demokrati. Man kan inte komma efteråt och gnälla, istället kunde de innan valet ha uppmanat fler att rösta så kanske saker och ting gått i en annan riktning. Snarare dessa idioter som är odemokratiska.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herre gud så omoget.

Då kan jag kalla SD's manifester och patrioters demonstrationer mot politikerna som skett under senaste åren ha varit omoget. Vafan ska inte folk få säga vad dem tycker om att vågmästarroller rubbar demokratin?!

Det är omoget eftersom de flesta i denna demonstration uppenbart inte

har en jävla susning om vad de faktiskt demonstrerar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"För mig är det viktigt att visa att jag vill ha ett öppet samhälle där alla människor har samma rättigheter. Det var inte en manifestation för att krossa SD, utan för att visa att vi måste börja jobba med folks attityder, säger hon."

"Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu. "

Typ det är det som folk demonstrerar mot. Jag tycker att de verkar ha koll i alla fall.

Jag ogillar också SD, men nu har ju de kommit in i riksdagen därför att folk har röstat in dom, så som man gör i en demokrati. Man kan inte komma efteråt och gnälla

...klart man kan. Tillämpar du samma logik när det gäller andra partier också? "Nu får vänsterpartiet inte öppna käften på fyra år för alliansen vann:) :) "

Ja, sd kom in i riksdagen för att 5,7% röstade för det. Det innebär även att de 94,3% som inte röstade på SD har rätt att gnälla precis hur mycket de vill. Precis som alla som röstade (s) har rätt att gnälla att moderaterna ökar klassklyftorna och är elaka mot sjuka (eller vad det nu är sossarna gnäller om)

, istället kunde de innan valet ha uppmanat fler att rösta så kanske saker och ting gått i en annan riktning. Snarare dessa idioter som är odemokratiska.

Eh...

Det är ju fan precis det som har hänt. Jag tror aldrig att ett parti har mött så stort mostånd från allmänheten som sd.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"För mig är det viktigt att visa att jag vill ha ett öppet samhälle där alla människor har samma rättigheter. Det var inte en manifestation för att krossa SD, utan för att visa att vi måste börja jobba med folks attityder, säger hon."

"Jag vill att vi visar att vi inte stödjer rasism i vårat land, säger initiativtagaren till demonstrationen Felicia Margineanu. "

Så de demonstrerar inte mot SD utan mot rasism och dålig attityd? Vad bra då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...