Hoppa till innehåll

Vilken Film Såg Du Senast?


Sandflygaren
 Dela

Rekommendera inlägg

Maffiabröder (Goodfellas) som var en rätt medioker och intetsägande film. Det är svårt att blunda för det schablonartade manuset och de sterotypiska karaktärerna. Eftersom jag gillar genren och Scorsese är en kompetent regissör så blev det ändå en sevärd film i slutändan. Men det är ingen film som direkt når mästerliga höjder (rätt ordinär både formmässigt och innehållsmässigt) så allt beröm den får känns inte berättigad.

TACK!

 

Jag har heller aldrig gillat den något vidare.. Första halvan är rätt bra, sen blev det mest ointressant och långdraget tyckte jag. Om karaktärerna så kanske regissören har tagit sig konstnärliga friheter, eftersom de är baserade på riktiga personer som beskrivna i biografin om Henry Hill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Amazing Spider-Man. Mycket bättre än Raimi's filmer.

Funderar på att se den också, just för att den verkar mörkare än de tidigare Spidermanfilmerna som hela tiden skulle vara småtramsigt "roliga" och lättsmälta även för en yngre publik. För att inte tala om den skitmesige huvudrollsinnehavaren. Lite som att jämföra de gamla Batmanfilmerna med Cristopher Nolans tolkning av DC's universum.

 

Var den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det var den bästa filmen hitills. Några mindre saker man kan ha åsikter om, vilket inte är helt onaturligt. Utan att spoila något så kan jag väl säga att karaktärerna var bättre och mer lika hur de är i serien, även skådespelarna var bättre castade. Garfield som Peter Parker kändes mer "äkta", hans intelligenta sida kom mer fram i denna filmen, bla. när han konstruerar nät-skjutarna, men även mer generellt smart. Han är även roligare, mer som i serien där Spider-Man har en del kommentarer medans han slåss med skurkarna, även birollerna är bra castade.

 

Tror dock att uppföljaren kan bli ännu bättre. En origins-film är alltid lite knepig, mycket tid försvinner till att introducera karaktärer, medans i en uppföljare kan de gå mer "rakt på sak". Ska du se den kan jag iaf säga att det finns en scen efter credits som hintar lite för uppföljaren, värt att stanna kvar för. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte biljetter till TDKR också förrut när jag ändå var på bion. Vet att den har premiär 24 eller 25 Juli, men blev biljetter för 27:de (en Fredag). Man sitter längst bak iaf. Taggad som fan, läste någon kritiker som hade sett filmen och sa att den var bättre än The Dark Knight, samt att sista kvarten av filmen var lysande. Så man blev lite mer taggad. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte biljetter till TDKR också förrut när jag ändå var på bion. Vet att den har premiär 24 eller 25 Juli, men blev biljetter för 27:de (en Fredag). Man sitter längst bak iaf. Taggad som fan, läste någon kritiker som hade sett filmen och sa att den var bättre än The Dark Knight, samt att sista kvarten av filmen var lysande. Så man blev lite mer taggad. :)

Fan vad grymt! Jokern var ju vad som gjorde The Dark Knight värd att se så jag hoppas Bane är minst lika grym. Skeptisk till Catwoman, speciellt eftersom jag ogillar Anne Hathaway, men jag antar att jag inte ska äntra biosalongen med pessimistiska föraningar med risk för att det blir en självuppfyllande profetia. :)

 

Det finns ju en Batmanserie där Bane bryter Batmans rygg vilket gör honom rullstolsbunden. Jag tror det skulle vara ganska fett om någonting liknande hände nu, eller t.o.m. om Batman dog. Några av filmposterna verkar åtminstonde hinta åt Batmans fall. Jag är också jävligt taggad! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bad boys 2 såg jag senast... i går faktiskt. Men jag såg inte hela för jag satt och zappade om kom in i den någonstans 20% in. Sen zappade jag lite till i pauser och så så jag fick inget helhetsgrepp om den. Borde nog se den ordentligt någon gång. Inte för att den verkade speciellt bra, men det kändes som om det vara en väldigt, väldigt stereotypisk hollywoodrulle där t.o.m. kåkstädersskjul är högexplosiva t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan vad grymt! Jokern var ju vad som gjorde The Dark Knight värd att se så jag hoppas Bane är minst lika grym. Skeptisk till Catwoman, speciellt eftersom jag ogillar Anne Hathaway, men jag antar att jag inte ska äntra biosalongen med pessimistiska föraningar med risk för att det blir en självuppfyllande profetia. :)

 

Det finns ju en Batmanserie där Bane bryter Batmans rygg vilket gör honom rullstolsbunden. Jag tror det skulle vara ganska fett om någonting liknande hände nu, eller t.o.m. om Batman dog. Några av filmposterna verkar åtminstonde hinta åt Batmans fall. Jag är också jävligt taggad! :D

http://www.nolanfans.com/forums/viewtopic....=33&t=10680

 

En del tidig feedback från kritiker. Roligt att läsa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...