Hoppa till innehåll

Datorn Startas Om Av Sig Själv!

HausboY

Rekommendera inlägg

Det är såhär att min dator har börjat starta om av sig själv. VARFÖR !!! den gör de kanske 2 ggr om dan, FETT JOBBIGT!!!

Jag körde en turnering på spelarenan i cs, mitt i matchen i kvartsfinalen, så startade datorn om! Och tack vare det så vann dem på W.O -.-

Varför blir det såhär?!

SNÄLLLAAAA HJÄLP MIG!! :(

Redigerat av HausboY
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Starta datorn i felsäkert läge sedan virus sök, om du hittar virus och rensar bort de sedan funkar datorn igen läs inte vidare. Har du fortfarande problem med det så kan det vara ett virus som inte kan hittas utan en trojan som gömmer sig använda då trojan remover och testa med det. http://www.simplysup.com

Funkar det fortfarande inte installera om datorn. Funkar inte detta så kan det vara som på min gamla dator att processorn blev för varm, gör då rent datorn. !!OBS!! gör endast det om du verkligen vet hur man gör. Jag orkar inte skriva en guide så du får söka lite, finns främst på youtube , med förtusan använd inte en dammsugare , utan använda tryckluft. Sedan när du blåser rent fläktarna se till att hålla i själva "fläkten/propellern" så luften inte får den att snurra detta är grymt viktigt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Det är "ett slags, virus", en fil som slänger en windows fil. Så när du startar datorn så kan den inte starta upp helt och hållet. Pågrund av att en windows fil fattas, då startar datorn om automatiskt.

Hur löser jag problemet?

1. Sätt på datorn och "Tryck på F8" tills rutan där flera alternativ finns, t.ex. felsäkert läge.

2. När du är inne vid alternativen väljer du "Senast fungerande konfiguration."

Det brukar lösa problemet.

Är detta inte ditt problem?

Det kan möjligtvis vara en hacker eller något liknande som "DDosar" eller "Startar om din dator."

Eller så kanske det finns en speciell fil i din dator som någon har gjort så att den ska starta om vid vissa tilfällen.

Men testa det som jag skrev ovan.

Redigerat av Ceto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...