OpeningTitles Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Är det olagligt att t.e.x: Jag har 2 låtar på datorn och ska synka dem eller kopiera eller vad det än nu heter. Får man då kopiera dem till mobilen? Bump. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 (redigerat) Jag är inte säker, men jag tror att det är tillåtet. Redigerat 15 Oktober 2010 av ReMemberMe Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 12 § Var och en får för privat bruk framställa ett eller några få exemplar av offentliggjorda verk. Såvitt gäller litterära verk i skriftlig form får exemplarframställningen dock endast avse begränsade delar av verk eller sådana verk av begränsat omfång. Exemplaren får inte användas för andra ändamål än privat bruk. Första stycket ger inte rätt att 1. uppföra byggnadsverk, 2. framställa exemplar av datorprogram, eller 3. framställa exemplar i digital form av sammanställningar i digital form. Första stycket ger inte heller rätt att för privat bruk låta en utomstående 1. framställa exemplar av musikaliska verk eller filmverk, 2. framställa bruksföremål eller skulpturer, eller 3. genom konstnärligt förfarande efterbilda andra konstverk. Denna paragraf ger inte rätt att framställa exemplar av ett verk när det exemplar som är den egentliga förlagan framställts eller gjorts tillgängligt för allmänheten i strid med 2 §. Lag (2005:359). Jag har suttit och försökt tolka det här ett tag nu...men utan att lyckas. Den här lagen uppdaterades 2005, men den är ändå helt jävla obegriplig. Men...eh...du kommer aldrig någonsin åka fast för det, även om du kopierade över hur många låtar som helst till telefonen, även om det är olagligt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OpeningTitles Skrivet 15 Oktober 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Okej :o Men jag tror att Raptomex har ett svar för jag ser att han är inne i denna tråd. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Okej :o Men jag tror att Raptomex har ett svar för jag ser att han är inne i denna tråd.WHOAW TUFFT ONTOPIC: Om du har köpt låten så kan du kopiera den till mobilen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sykeltjuv Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 om du har köpt låten är det tillåtet men om du laddat ner den har du redan brutit mot lagen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Du får kopiera musik och lägga det på en mediaspelare, mobiltelefon eller vad det nu kan vara. Bara det är inom familjen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rammus Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Är det olagligt att t.e.x: Jag har 2 låtar på datorn och ska synka dem eller kopiera eller vad det än nu heter. Får man då kopiera dem till mobilen? Bump. Om du är ute på stan och lyssnar på musik i telefonen, vad ska hända nu menar du? Är du rädd för något?Ja det är olagligt, men inte kommer någon på dig direkt, dom har inte rätt att kolla igenom din telefon heller. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Inte ens musikbranchen bryr sig om att man kopierar låtar till ens mobiler, iPods etc. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Dreamhacker Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Du har köpt låten, du får själv klart ha den på mobilen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 Det är olagligt, om inte låten saknar Copyright eller trademarket Då kan du till och med sälja den :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2010 All musik (och allt man skapar) har automatiskt copyright, om skaparen inte särskilt avsäger sig den rätten. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg