Sandflygaren Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Ja, vilket årtionde tyckte ni var bäst rent musikaliskt? Skriv gärna varför. Vilket var sämst/är sämst? Ta allt från 1910 tal till nutid och diskutera lite. Själv tycker jag 50/60/70 tals musik är bäst, men mest 50/60 :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaff Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 00 lol. jag är ett trance freak(tyvärr) så inte mkt pre-00 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katharsis Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 I överlag skulle jag säga 70-talet. Pink Floyd, David Bowie, The Germs, Joy Division, Can, Kraftwerk, Frank Zappa, Lou Reed, Talking Heads, Iggy Pop, Led Zeppelin, Suicide, Birthday Party, etc. Men annars finns det väldigt mycket att lyssna in sig på från alla årtionden, från 50's fram tills nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Svårt att säga, men skulle nog säga 90/00-talet. Många av mina absoluta favoritband kommer från de senaste 20 åren, t.ex: Porcupine Tree, Oceansize, Radiohead, Agalloch, Ulver, Anathema, Opeth, dredg, Thrice, Pure Reason Revolution, Tool, Riverside, Pendulum, 65daysofstatic, Godspeed You! Black Emperor m.f. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 70-talet utan tvekan. 60-talet var också rätt najs, och på 80-talet kom lite metal som jag gillar. 90-talet hade i princip Thåström och Kent. Idag är det mesta skit med vissa, oerhört få men vissa guldkorn, som till exempel The Tallest Man On Earth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 Egentligen skulle jag sagt 60/70. Led Z, Hendrix osv, men GNR och Skid Row är typ sent 80/90. Samtidigt är ju 20-talet otroligt bra med Robert Johnson. Svårt val. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 20 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2010 60/70/80/90/00. Helt omöjligt att bestämma vilket som är bäst, då alla burit med sig fantastiska musikupplevelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 21 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2010 60/70-tal. Men jag kan nog hitta musik jag gillar från alla decennier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hivee Skrivet 21 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2010 60-talet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 21 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2010 70: Bowie 80: Metallica 90: Oasis/Foo Fighters 00: Franz Ferdinand Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 21 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2010 60 - Floyd, The Beatles, Rolling Stones, Hendrix, Yes och alla superband 70 - Thin Lizzy, Elton John 80 - Tracy Chapman, Elton John, Mötley Crue 90 - Nirvina, Guns N Roses, Robbie Williams, Foo Fighters(glansår imo) 00 - Wolfmother, TCV, Thirsty Merc, Biffy Clyro 10 - Lady... Gaga? Skulle jag välja en, tror det blir 60 talet ,< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 22 Oktober 2010 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2010 90 talet, det ända som är värdiga under 2000 > är ju alla rock och metalgenrer. Nu är all RnB och Hip-hop pumpad med autotune och artister som inte skriver sina låtar längre. När jag går till musik som rave, hardstyle och trance så är jag rätt besviken, en hel del har gått till house och sensation white tramset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.