Hoppa till innehåll

Tjänar Ni Pengar? + Månadspeng/veckopeng


Caspian
 Dela

Rekommendera inlägg

Får 300kr i månadspeng. Tycker det är rätt bra summa för min ålder.

 

Betalar: Mat i skolan (om jag äter nån annan stans än skolmaten), godis läsk osv, kuber (speedcubing), spel. Och så mer jag inte kommer på just nu.

Hur ammal är du.

 

Själv har jag bara en 100lapp i månadspeng. Går i 6:an och tycker det är jävligt lite. Har försökt höja den men min morsa är ju värdelös.

 

Visa respekt åt dina föräldrar, sketunge.

100kr är för mycket för någon som går i 6an, vafan ska du ens köpa för dom pengarna?

 

När jag gick i sexan fick jag 20 kr varje vecka, dom sparade jag ihop och köpte pokemonkort eller ps2 spel, och jag var nöjd.

Nu får jag inga pengar, men när jag väl behöver pengar eller något annat så ser mina föräldrar oftast till att jag får det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Får 300kr i månadspeng. Tycker det är rätt bra summa för min ålder.

 

Betalar: Mat i skolan (om jag äter nån annan stans än skolmaten), godis läsk osv, kuber (speedcubing), spel. Och så mer jag inte kommer på just nu.

Hur ammal är du.

 

Själv har jag bara en 100lapp i månadspeng. Går i 6:an och tycker det är jävligt lite. Har försökt höja den men min morsa är ju värdelös.

 

Visa respekt åt dina föräldrar, sketunge.

100kr är för mycket för någon som går i 6an, vafan ska du ens köpa för dom pengarna?

 

När jag gick i sexan fick jag 20 kr varje vecka, dom sparade jag ihop och köpte pokemonkort eller ps2 spel, och jag var nöjd.

Nu får jag inga pengar, men när jag väl behöver pengar eller något annat så ser mina föräldrar oftast till att jag får det.

 

Lol, nuförtiden spelar man inte pokemon...

Och nu spelar folk dyrare spel än skitiga PS2 :)

 

OnTopic:

Får 1k i månaden.

Får dock betala mobil och sånt själv.

Så det blir typ 600kr i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får ingen veckopeng/månadspeng eftersom att jag redan och alltid har fått det jag pekar på av mina föräldrar. T.ex jag ville ha en hundvalp och nu ska jag få en i december :D

 

Jag tycker att detta är lite mer smidigare än att få pengar varje månad mellan 300-1000kr :D

Under en månad så har mina föräldrar spenderat över 1000kr på mig och min syster och dem själva. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa i tråden verkar lite väl bortskämda.

Tex. är man 13 så ska man inte få 1k i månaden om man inte betalar allting själv (dvs kläder osv).

 

Jo, men deras föräldrar kanske tjänar mycket pengar så dom är nog rika.

 

Man ska fortfarande jobba för att få så mycket pengar.

 

Edit: Jo det är sant

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...