Hoppa till innehåll

Nu Får Föräldrar Sluta Med Detta


Rekommendera inlägg

Ja, rubriken säger inte vad dom ska sluta med men har ni märkt ibland and föräldrar skyller ifrån sig på sina barn? T.ex mina föräldrar skulle iväg för att köpa skor till min syster och dom frågade om jag ville följa med. Jag svarade nej och sedan gick mina föräldrar och min syster.

 

När dom kommer hem är dom lite hängiga och pratar inte så mycket. Min syster säger att dom hade köpt skor till mig som jag inte ens hade frågat om utan dom skulle bara köpa skor till min syster. Sen säger min mamma att jag ska prova skorna. Skorna var trånga och när jag sa det bröt helvetet ut.

Mamma sa att dom var i min storlek men jag sa att dom ändå var jättetrånga. Pappa kommer och frågar vad jag tyckte om skorna och jag sa att dom var trånga och då började pappa anklaga att mig för att dom valde fel skor och eftersom att jag ville stanna hemma så kunde dom inte välja rätt skor åt mig.

 

Jag fick damp och tänkte WTF? Efter det började mina föräldrar att bråka pga skorna och nu svär dom åt varandra. Sen kommer min pappa och säger att det var mitt fel att detta hände och jag blev helt, alltså lol?

 

1. Jag bad dom inte att köpa skor åt mig.

2. Dom sa inte ens att dom skulle köpa åt mig.

3. Jag har flera par skor som jag redan använder.

4. Hur fan kan det vara mitt fel att dom väljer skor åt mig och sedan är dom trånga?

5. Varför kan inte föräldrar bara erkänna att dom hade fel istället för att skylla på barnen?

6. Det är dom som valde att köpa skor åt mig när det bara var till min syster dom skulle köpa.

 

Det är mest min farsa som anklagar mig när han har gjort något fel. T.ex om jag kanske ber honom att köpa cola när han är ska åka hem från jobbet, då säger han ''okej jag ska köpa'' Sen kommer han hem och säger '' titta vad du gjorde med mitt ben, om du inte bad mig köpa cola så hade den stora tanten inte trillat på mig i ICA '' Hur kan föräldrar dra en sån slutsats att skylla ifrån sig på sina barn?

Det är så min pappa brukar göra, skylla ifrån sig.

 

Några idéer om hur man få föräldrar att bli lite mer seriösa och sluta vara som fem åringar?

Redigerat av Moonlamp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är ditt fel för du vägrade förlja med och välja ett par skor, du hade möjlighetgen att kolla på ett par skor åt dig.

Därför blir dom sura och kanske tänker "varför följde du inte med för och testade ett par skor" Eller jag vet inte. Det är inte mina föreldrar. Men jag skulle kunna tänka mig något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ditt fel för du vägrade förlja med och välja ett par skor, du hade möjlighetgen att kolla på ett par skor åt dig.

Därför blir dom sura och kanske tänker "varför följde du inte med för och testade ett par skor" Eller jag vet inte. Det är inte mina föreldrar. Men jag skulle kunna tänka mig något sådant.

Ok jag sa att dom skulle ''BARA'' köpa skor åt min syster för hon behöver och inte jag.

Dom frågade om jag ville följa med så jag inte blev ensam och jags a nej.

Sedan köper dom skor ändå åt mig och anklagar mig att det är mitt fel?

Hur blir detta mitt fel? Dom väljer att köpa när dom vet att jag inte behöver.

Redigerat av Moonlamp
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lyssna inte på HiMyM8.

 

Reagerade mest över det där med "cola" och din far, stackare.

Du kan alltid ringa BUP för dom har den bästa hjälpen för barn.

 

Att din mor blir sur efter att du sagt att skorna är för trånga är ganska vanligt, tänk dig att du skulle köpa ett par skor till dina barn och så är dom för små, då måste du åka tillbaka och byta. Det är något man jobbar för och sen lägga ner pengar för och så passar det inte. Men att skrika och bråka om något sånt framför sitt barn är inte okej i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...