Hoppa till innehåll

Goldfarming


Parkourheroz
 Dela

Rekommendera inlägg

Köpte 100M-cards för 3500g och fick 25k G av det.. Fast nu kper jag bara 10kort om dagen ^^

Är det verkligen så hög drop chans?

 

Testade att köpa ett kort för 59g och fick 20g utav det. Inte illa om man inte behöver betala för kortet, men jag fick ju det i detta fall :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Just nu går Volatile Air för cirka 60g styck på AH i min server så jag nötar mining och säljer ores samt volatiles!

Lyckost, på min server säljs de för 20-30g på grund av att folk inte vet bättre.

 

Eftersom att alla får nästan hur mycket g på grund av alla quests så blir ju folk snåla. Desto mer gold desto snålare?

Samt att (nu går jag i och för sig på Volatile Fires som går för 30g ea på min server) kanske inte vill ut och farma hur länge som helst för att kunna levla min tailoring skill med 10. Samt vill jag inte köpa helst inte bli pank på att köpa Volatile sakerna för 30g ea när jag behöver 5 eller 7 för varje skill up...

Redigerat av Luminary
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du bör ha ett bra AH addon. Jag själv använder auctioneer, visar jämförelser på priser i procent. Köper t.ex folks flasks på natten då dem brukar vara cirka 50% billigare då folk inte raidar, säljer dem för mer än 100% än vad jag köpte dem för Kl:19:30 då de flesta förbereder sig för raids.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du bör ha ett bra AH addon. Jag själv använder auctioneer, visar jämförelser på priser i procent. Köper t.ex folks flasks på natten då dem brukar vara cirka 50% billigare då folk inte raidar, säljer dem för mer än 100% än vad jag köpte dem för Kl:19:30 då de flesta förbereder sig för raids.

Ganska smart, men är auctioneer krångligt? Änsålänge har jag bara "merchantat" på egen hand..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gör Tol Barad questen, säljer allt grönt för 25g-35g(Säljs på under en timme) och all embersilk i stacks av 5 (25g-30g per stack)

Sedan om jag har om jag har några extra guld (t.ex 5660g eller 6540) så köper jag Mysterious Fortune Cards för dom ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa AddOnet Marketwatcher, lätt att använda. Du lägger in items som du scannar några gånger per dag. Efter ett par dagar har du en kurva att gå efter och ser där om priset ligger lågt eller högt och köper/säljer därefter. Auctioneer och Auctionator är bra dom med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...