5FJSKFJSKGJES Skrivet 5 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Okej, så det finns inget rätt sätt som en körskola kommer säga att så ska det vara. Då kör jag som vanligt som jag gjort då :). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Det lättaste sättet att växla är om man har fingerspetsarna på knoppen och växlar. Men det krävs en del erfarenhet för att få sådan fingerkänsla för att kunna växla med fingertopparna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xfr33zer Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Okej, så det finns inget rätt sätt som en körskola kommer säga att så ska det vara. Då kör jag som vanligt som jag gjort då :). Om det känns bra så "there we go"... Om det känns obehagligt, kan du testa andra knep som du kanske har i bakhuvet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Håll den skapligt lätt, och ryck inte i den allt för hårt, för det kan slita ut lådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apakalsong Skrivet 5 December 2010 Rapport Dela Skrivet 5 December 2010 Jag växlar med fingertopparna runt, så handflatan är ovanför knoppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 7 December 2010 Rapport Dela Skrivet 7 December 2010 handflatan mot sidan av växelknoppen,tkr de är skönast, men det är ju en smaksak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 8 December 2010 Rapport Dela Skrivet 8 December 2010 Det beror på vad man tycker är skönast/enklast och beror även på hur lätt det är att växla. När jag växlar till fjärde växeln så drar jag bara växelspaken bakåt med fingertopparna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.