Svampen2 Skrivet 21 December 2010 Rapport Dela Skrivet 21 December 2010 Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem då Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem dåDu har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :)Så vänta tills du blir lite äldre bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem dåDu har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :) Så vänta tills du blir lite äldre bara. Fast man får ju ändå skit för det om man inte går dit :c Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 22 December 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem dåDu har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :)Så vänta tills du blir lite äldre bara. Om det nu är så frivilligt, så kan man ju lika gärna inte gå det om man inte ska ta vara av tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Precis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Såna dagar kan inte jag ta =/ Jag vet hur jävla mycket skit jag kommer få för det när mamma kommer hem dåDu har skolplikt, gymnasiet är frivilligt. :)Så vänta tills du blir lite äldre bara. Om det nu är så frivilligt, så kan man ju lika gärna inte gå det om man inte ska ta vara av tiden? Givetvis, men jag tycker att det är "okej" om man tar en dag hemma istället. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa. På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
umbhax Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa. På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag...Gymnasiet är väl inte frivilligt när du väl sökt in och går där? Då har du fortfarande skolplikt, det är bara frivilligt att välja gå gymnasiet eller inte. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Ja såklart. Det jag menade var att man har rätt att välja att inte gå gymnasiet och även välja att inte gå någon enskild dag. Det står ju inte i någon lag att man på gymnasiet måste vara där, som det gör i grundskolan. De enda reglerna är ju att du blir av med studiebidraget om du har för mycket frånvaro samt att skolan kan sätta upp egna regler som man måste följa. På min skola är det i alla fall ingen som bryr sig ifall jag känner mig trött och stressad och sjukanmäler mig någon dag...Gymnasiet är väl inte frivilligt när du väl sökt in och går där? Då har du fortfarande skolplikt, det är bara frivilligt att välja gå gymnasiet eller inte. :/ Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Sen kan ju skolan relegera dig om de tycker du är för lat. Grundskolan blir man ju inte relegerad, där kommer polisen och socialtjänsten och ska hämta dig om du inte går till skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
umbhax Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Även om du går på ett gymnasium så har du inte skolplikt. Gymnasiet är frivilligt, du söker till ett program för att du vill ha en utbildning. Hade du tänkt skita i det och vara hemma och spela dator istället så behöver du inte söka till ett gymnasium.Det är så? Minns första dagen i ettan hur rektorn pratade om att efter att du sökt in är inte alls gymnasiet frivilligt blablabla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 22 December 2010 Rapport Dela Skrivet 22 December 2010 Sällan man inte går till skolan om det inte handlar om att man bara har en lektion + jobbiga busstider. Speciellt om lektionen är Svenska eller någon annan där man bara leker. Ändå fast jag hoppar över några lektioner i månaden så har jag 100% närvaro ännu, är väl antingen skills eller tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.