Hoppa till innehåll

Hållder Det Måttet?


Gäst elitium

Rekommendera inlägg

Gäst elitium

Hej, mitt namn är Robin och jag har tillsammans med min vän Oscar skrivit och spelat in en låt. Vi har fått bara positiv kritik från våra vänner men det vore ju nyttigt för oss att få lite perspektiv från människor utanför den krets vi möter vardagligen.

 

Vi undrar därmed om ni tror att låten håller måttet rent kvalitetmässig och musikaliskt i jämnförelse till svensk musik som till exempel spelas på modern radio? Vi vill också veta vilken genre ni tycker låten passar in i och vilka känslor ni får av att lyssna på den? Texten är rättså allmänt skriven så jag vill gärna veta hur ni uppfattar budskapet?

 

Det skulle bidra jätte mycket till vår utveckling om ni kunde svara på dessa frågor och vi vill gärna lyckas med musiken någon gång i framtiden. Konstruktiv kritik uppskattas!

 

Här är en länk till det på YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AAeeINWCtsA

 

Tack så mycket!

Redigerat av elitium
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter väl helt okej. Bättre än radioskiten i alla fall, hur man nu än vill tolka det.

Enda riktiga kritiken jag har är väl texten, som är rätt ointressant och även

innehåller hyfsat många halvfula grammatikfel. Men på det stora hela: bra.

 

Som sagt skulle instrumenten dock kunna höjas lite :)

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker låten var bra, najs work ;)

Jag tycker refrängen är bättre än versen men det funkar, det här är ju bättre än de flesta låtar, jag tror ni kommer komma fram om ni skriver flera låtar som den här, fast ändå inte "samma"

Genren är väl nån slags pop... hmmm så japp det är lite lugnt och så, den här låten är lite som Jason Mraz I´m Yours fast jag tycker den här låten är bättre.

 

Jag tycker att det var bra att inte instumenten var så starka, jag gillar era röster det passar bra till genren, försök bara att hålla er till dne då oh inte att härma några andra (inspiration kan ni ju ta, men inte HÄRMA.)

 

ett annat plus är att man kan fort sjunga med, och då blir det ändå inte så enformigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Min bedömning är att det inte finns något fel med låten. Alla harmonier stämmer, rytmerna passar och arrangemanget är vid flera tillfällen snyggt, som exempelvis delen i mitten innan sista refrängen när ni sjunger flera saker samtidigt. Jag vet inte vilka instrument ni spelade in själva och vilka som var digitala (kanske bara trummorna?), men allt lät tajt och bra. Sången kunde visa lite mer känsla, var smått stelt tyckte jag, men det var rent i alla fall så det är inget att störa sig på.

 

Det negativa jag ser är väl mest att det kanske inte är den originellaste låten någonsin, ackordvändan är klassisk och har använts otaliga gånger i poplåtar och det samma kan sägas om rytmerna, de melodiska arrangemangen och låtens uppbyggnad. Texten var inget nytt, och kändes stundtals mest som ett hopkok av fraser utan egentligt sammanhang i syfte att låta djup och rörande. "This is the best ride of your dreams" är dessutom en mycket underlig mening, "This is the best ride of your life" eller "This is the ride of your dreams" hade varit mer logiskt.

 

MEN, som sagt, låten är på inget sätt dålig, bara ingenting nytt. Inom de gamla och välbeprövade ramarna ni skrivit låten är den väl utformad och utnyttjar de klassiska koncepten till piken av sin potential. Och min negativa kritik är ändå mest subjektiv, så ni kan mycket väl vinna framgång trots det. Lycka till och ha kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...