Hoppa till innehåll

Facebookspel, Överskattade?


5FJSKFJSKGJES
 Dela

Rekommendera inlägg

Var ett tag sedan jag hade facebook, tycker det är värdelöst. Hemskt att jag skaffade det, men samtidigt så skaffade jag även olika spel som FarmVille. Men jag tröttnade riktigt snabbt på det.

 

Är det bara jag som tycker att facebookspelen är riktigt dåliga spel, de är alltid lika zynga-spelen.

Man lvlar upp, man kan bygga något speciellt/gå högre i rank med någon sorts peng som är väldigt svår att skaffa, men man kan skaffa mer genom att köpa det med riktiga pengar?

 

Tycker det är rätt dåligt, många går säkert på det också.

Hur många här har köpt sådana poäng i farmville för riktiga pengar?

 

Sen är spelen riktigt tråkiga, det är samma sak man gör hela tiden. Inte något nytt alls. Kanske kul i början men man tröttnar snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad du menar med "går på det". Om någon köper nya byxor när hans gamla fortfarande "funkar" går han på det då? Om någon köper alkohol/cigg och sen bara dricker/röker upp det går han på det då? Om någon betalar för att spela wow när man kan göra det gratis går han på det då? Köpa film när man kan ladda ner?

Om man gillar nånting är det väl inte så konstigt om man lägger pengar på det? Att säga att han bara köper pixlar funkar inte längre. Vad är skillnaden på att köpa lite pixlar mot att köpa nåt onödigt som en tavla, ny bil, senaste mobilen eller liknande IRL?

 

Anyway... nej har aldrigt köpt nåt från facebook och kommer nog aldrig göra det heller lol.

Facebook spelen börjar ändras nu och blir bättre och bättre. De är inte bara MW kloner som går ut på att klicka så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka bra spel finns det då? har läst att det bara finns en massa zyngaskit och wannabe-zynga numera?

Sen så, om man gillar spelet så kan man ju lägga ner pengar på det. Men jag tycker spelen är så dåliga att det inte är värt det. Inte läggde jag ner 120 spänn för tre (4?) nya banor på MW2 heller, det är väl en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså... när ja började på fb som tolvåring så spelade alla farmville.

Jag spelade inte sånt. Fyfasen va tråkigt.

alla började skicka massa presenter och "kan vi bli grannar på farville" och sånt.

Jag ignorerade allt och gick med i en grupp som hette typ "jag vill inte ha dina farmville presenter"

 

Men nu har alla typ slutat med det, yeah. Ska man spela spel ska man spela riktiga spel.

min syrra började spela "robot unicorn attack" jag hatar det spelet.

 

Jag spelar inte på facebook, men det finns ett svenskt frågespel som är jättekul, det kallas oxie som ja gillar.

Det är kul.

Men dem andra är så onödiga. I SÅ FALL spelar jag endast riktiga bra spel.

 

Men facebook, som Majvor sa är bra, men spelen suger.

Men oxie är kul :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså... när ja började på fb som tolvåring så spelade alla farmville.

Jag spelade inte sånt. Fyfasen va tråkigt.

alla började skicka massa presenter och "kan vi bli grannar på farville" och sånt.

Jag ignorerade allt och gick med i en grupp som hette typ "jag vill inte ha dina farmville presenter"

 

Men nu har alla typ slutat med det, yeah. Ska man spela spel ska man spela riktiga spel.

min syrra började spela "robot unicorn attack" jag hatar det spelet.

 

Jag spelar inte på facebook, men det finns ett svenskt frågespel som är jättekul, det kallas oxie som ja gillar.

Det är kul.

Men dem andra är så onödiga. I SÅ FALL spelar jag endast riktiga bra spel.

 

Men facebook, som Majvor sa är bra, men spelen suger.

Men oxie är kul :P

Förklara gärna vad "riktiga" spel är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Facebookspelen är inte bara överskattade - rent värdelösa är ordet. Vad är poängen med att sitta med skräpiga spel på ett community och samtidigt spamma ner släkt och vänner med värdelösa statusuppdateringar om dina virtuella (och värdelösa) framgångar i "insert valfritt skitspel här".

 

Det finns spelkonsoler, det finns spel till mobiltelefonerna, det finns feta flashspel.. men vafan!? Facebookspel!?

 

Det enda positiva med den skräpen är väl att gemene man kan tänkas upptäcka att det är kul att spela, och på så sätt förhoppningsvis evolvera till en gamer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...