Entropia Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Där jag bor ska alla 2:or få varsin Mac. Förstår verkligen inte hur dom tänker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 (redigerat) Skräp? Haha, bra där! Ja, vi fick varsin av skolan. Och som det ser ut nu (klart det kommer ändras), skulle jag aldrig byta över till PC igen.Det är ju skräp, kolla prestanda för priset på en mac och inse själv. Går teknik så jag har fått en HP Laptop med en i5'a i, rätt schyst dator faktiskt :) Redigerat 6 Februari 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MisterX Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 vi har också mackbooks Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
williamren Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Men fyfan vad allas skolor måste vara rika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Lärarna har dåliga löner och skräparbetsvilkor, maten är äcklig och på min skola måste man köpa egna pennor och kollegieblock. Klart det är en macbook till varenda liten tolvåring med fingret i näsan som är prioritet ett då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Vi har fått HP-laptops med i5 och lite annat smått och gått, duger helt klart till att arbeta på. Vi delar datorerna på 3 personer, och om den skulle vara upptagen så finns det ca 20 st likadana laptops att låna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Pfft. På min tid hade vi knappt en dator. Den första vi fick tillgång till i skolan var någon gammal jävel med windows ME. Där samlades vi och spelade flipper på rasterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 6 Februari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Men å min skola har ochså skit mat. Dom bara hade tur med macbooks. Förra året skulle vi faktiskt få och alla blev stulna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Men fyfan vad allas skolor måste vara rika.Inte skolan som är rik. Snarare kommunen som skolan ligger i som kanske har ett budget överskott eller helt enkelt prioriterar nya datorer till skolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 6 Februari 2011 Vi har en datorsal. Det vore slöseri av skolan att köpa Apples överprisade skräp. Man kan lätt få en laptop med dubbel prestanda gentemot vad en Apple-laptop skulle ha.Nu låter du som om du vill att laptops i skolan ska vara inriktade för spel, men så är det inte.Köper man en laptop för arbete, ja då köper man en Mac då de gör i särklass de bästa produkterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Facemeat Skrivet 7 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Februari 2011 Vår skola har 2 eller fler datorsalar med ~20 datorer i varje. Sen har vi 2 st eller fler nomader som innehåller 16 laptops i varje. Sen har skolan införskaffat 3 st cleverboard för 30 000 kr ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 8 Februari 2011 Rapport Dela Skrivet 8 Februari 2011 Jag har inte fått nån mac av skolan. Men vi har datorer på biblioteket, IT-salen och i vissa korridorer. Och alla lärare har en egen dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.