Hoppa till innehåll

Vi Byter Spotify-spellistor!


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Purjos Lista

 

The Ice Is Getting Thinner- Death Cab for Cutie

Lite småtrevlig låt, men inte superspännande direkt. 5/10

 

Ghosts n Stuff (Nero Remix)- Deadmau5, Rob Swire

Jag är egentligen inget dubstep-fan, men det här var väl en av de bättre låtarna inom den kategorin jag har hört. 5/10

 

All I want- A day to remember

Faktiskt helt ok! 6/10

 

My Last Day- Raised Fist

Se ovan!

 

Till Mor- Den Svenska Björnstammen

Den här typen av musik är verkligen jättetråkig. 2/10 :(

 

Logiskt- Petter, Säkert!

Inte direkt vad jag brukar lyssna på, men ändå lite småskön. 6/10

 

Scary Monsters and Nice Spirtes- Skrillex

Bitvis rätt nice, bitvis rätt jobbig. 5/10

 

Buried, Dead & Done- Walking With Strangers

Mina stackars öron :( 0/10

 

Zigge Zagge- Joyride

Varför görs ens sådan här musik? :>

1/10

 

The Chosen Pessimist- In Flames

Den här låten var faktiskt helt ok. Jag brukar egentligen inte lyssna på In Flames alls, men vafan. Det finns mycket sämre i musikvärlden! 6/10

 

Men bara om min älskade väntar- Thåström

Thåström är nice. 8/10

 

Iris- Iron Horse

Den här var fin tycker jag. Iron Horse verkar vara någon sorts coverband, dock? 8/10

 

Wolves of the sea- Alestorm

Mer lite rolig än "bra", men den får ändå 7/10!

 

Jag bryter nacken av din häst- Skitarg

Om man hade kunnat ge negativa betyg så hade den här låten fått det. Överlägset sämst på listan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 156
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

RememberMes lista, http://open.spotify.com/user/cookie_man/pl...Mtg3d0yXJxD1WGZ

 

Ozzy Osbourne - Road To Nowhere

Riktigt bra låt som jag inte hört förut. 9/10

 

Journey - Don't Stop Believin'

Bra låt, en smula uttjatad dock. 7/10

 

Guns N' Roses - One In A Million

Okej då, den är bra, men jag gillar inte Guns N' Roses för att de förstörde Knockin' on Heavens Door. Fånigt, jag vet, men jag vill inte riktigt erkänna att de är bra. 7/10

 

Iron Maiden - Wasted Years

Brukar inte lyssna på Iron Maiden men det här är bra. Refrängen och det instrumentala är fruktansvärt bra, versen lite tråkig. 9/10

 

Backyard Babies - Abandon

Riktigt överraskad här, hör inte hört talas om Backyard Babies sedan jag läste en intervju med Dregen i KamratPosten för säkert 3-4 år sedan. Tänker; "aha ett nytt ganska mainstream band, säkert dåligt."

Så var det inte det :PPPPppPpPPp

Skitbra! 10/10

 

Black Sabbath - War Pigs

Bra låt, men inte en av Black Sabbaths bättre. 7/10

 

Skid Row - 18 And Life

Som Journeylåten, fast bättre från början men också mer uttjatad, vilket kompenserar varandra, typ. 7/10

 

The Who - Behind Blue Eyes (Original Album Version)

The Who är skitbra! 10/10

 

Aerosmith - Dream On

En hit. Mäktig refräng indeed, men smått överskattad. 6/10

 

Eric Clapton - Wonderful Tonight

Spelade* denna typ varje dag när jag var i Asien. Mycket vacker låt, men även den några hekto uttjatad. 8/10

 

Radiohead - Creep (Acoustic)

Radiohead är bra. Creep är riktigt bra, både musiken och lyriken. Älskar dessutom hur Thom Yorke i denna version säger "very" med oseriös röst, istället för "fucking". :D 10/10

 

Tracy Chapman - Telling Stories

Jadu denna lade du ju in efter att du hört min lista. Dunderlåt. 10/10

 

Listan som helhet måste jag nog faktiskt ge 10/10, inget dåligt och nästan allt jättebra.

Får tänka att en lista med progg hade gett 11 på skalan.

 

EDIT: Glömde ge förklaring till *

*d.v.s. spela gitarr och sjunga

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Entropias lista: http://open.spotify.com/user/tollanw/playl...O4mja9mg3soSgR7

 

Supermassive Black Hole - Muse: Skön låt, riktig muse-stil. 7/10.

 

Flower - Moby: Inte riktigt min stil, för dryg och eländig. 5/10.

 

Monkey Wrench - Foo Fighters: Kom ihåg när man lyssnade på den här som liten, bra låt. 8/10! :)

 

This is for - Salem Al Fakir: Konstig och oregelbunden. Refrängen var jobbig att lyssna på. 4/10

 

Heart Shaped Box - Nirvana: Riktigt bra låt, nostalgi! 8/10.

 

I'm on the list - Metroid: Bra låt. 7/10.

 

Vision One - Royksopp: Sådär bra, 6/10.

 

Don't Stop Me Now - Queen: Klassiker! :D 9/10.

 

Bullet in Head - Race Against Machine: Guitar Hero låt som man kommer ihåg väl, dock inte min stil. 6/10.

 

Magnificent - U2: Ingen tvekan, bästa låten på listan. 10/10

 

Recenserade bara 10 låtar, de som jag tyckte var bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pisswassers lista:

 

Lynyrd Skynyrd - Simple Man: En riktigt bra låt, en av Lynyrd Skynyrds bästa imo. 9/10

 

Kanye West - Dark Fantasy: Hatar sådan här musik, dock bättre än Lady Gaga och Kanye Wests andra låtar. :X 4/10

 

Queen - Fat Bottomed Girls: Är faktiskt inget stort fan av Queen, gillar inte alls Freddie Mercurys röst. :/ 6/10

 

Eric Clapton - Blue Eyes Blue: Eric Clapton är en mycket bra musiker, dock en av hans sämre låtar imo. 7/10

 

Bruce Springsteen - For You: Har inte lyssnat mycket på Bruce Springsteen förut, blir nog däremot lite mer efter denna låten. :) 8/10

 

Dusty Spriengfield - Son of a Preacher Man: Riktigt härlig låt, en sådan som riktigt sätter sig på huvudet. 9/10

 

Rush - Tom Sawyer: Bra låt, bra basgång, me like. 8/10

 

Genesis - I Can't Dance: Ganska bra låt, hatar dock sångarens röst. (som jag inte har en aning om vad han heter, har inte lyssnat på Genesis förut.) 7/10

 

Cornelis Vreeswijk - Hönan Agda: Usch, gillar inte Cornelis musik alls, speciellt inte denna. 4/10

 

Roger Alan Wade - Party in my Pants: Mer oseriös, nu med countrydrag. Nej usch. 2/10

 

The Blues Brothers - Soul Man: Blues Brothers har najs sväng, älskar basgången i den här låten. 8/10

 

Ganska bra lista, några låtar var dock hämska. Ger listan 7/10!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pisswassers lista:

 

Genesis - I Can't Dance: Ganska bra låt, hatar dock sångarens röst. (som jag inte har en aning om vad han heter, har inte lyssnat på Genesis förut.) 7/10

 

Ganska bra lista, några låtar var dock hämska. Ger listan 7/10!

 

han heter Phil Collins ;)

 

ärligt så tog jag bara kaney west för att man skulle blanda musikstil jag lyssnar aldrig på sånt "skit" annars

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3FSJFJSFKFKFKSFGHSGJGJGJSAGJDAGSZGDHIXFZNHLSJKFNs lista.

 

Ducktales Theme Song-Cluster:Nja vet inte riktigt vad jag ska säga en av dom konstigaste låtarna jag har hört 2/10.

 

Rum and coca-cola-The Andrews sisters:Faktiskt hyffsad men inte direkt min smak. 4/10.

 

La la la (never give it up)-September:aldrig gillat september och denna låten är inget undantag 3/10.

 

You give love a bad name.Bon jovi:Äntligen en bra låt 7/10.

 

Magaluf-Orup:Orup ligger inte heller högt på min lista,ganska värdelös låt.2/10

 

Life-E-type,Nana Hedin: Ligger på samma nivå som september och orup men den här får plus poäng för att den frambringar minnen ;) tyckte denna låten var grym när jag var mindre 4/10

 

Ghost Division-Sabaton.Bästa låten i listan 8/10.

 

You can get it if you really want it-Jimmy Cliff:Ganska go men når inte riktigt upp till Sabaton nivå.5/10

 

The Fallen Angel-Iron Maiden:Nu börjar det likna nåt igen bra låt 7/10.

 

Is it true-Yohanna:den här tyckte jag faktiskt var bra,har inte hört yohanna för ut men hon har en fin len röst.

 

Listan var inte så där jätte bra undantagen var,Sabaton,bon Jovi och iron.

Ursäkta om omdömena blev korta och oklara men jag sitter på en båt i England med ganska segt internet och batterierna i datorn börjar ta slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...