Hoppa till innehåll

Steve Jobs Har 6 Veckor Kvar Att Leva.


Ibanez
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Sorgligt att han fick cancer och det är sorgligt att det ännu är obotligt. Annars bryr jag mig inte ett ruttet lingon om Apple och ska jag vara helt ärligt, så avskyr jag Apples överprisade skräp. Skulle inte bry mig om Apple gick i graven, och iTunes och allt med sig. Finns så mycket bättre av allt annat.

 

Så tycker jag, iallafall. */me inväntar rage*

Är ju inte obotligt, men vad jag förstått så är det han har värsta sortens cancer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rage? Snarare cyberfive!

 

Dock använder jag själv en iPhone vilket kanske gör mig till hycklare där?

 

Hycklare, ja kanske? Men eftersom du har en iPhone så måste man bara fråga: stör du dig inte på att allt måste gå via iTunes? Det skulle driva mig till vansinne. Android är så jävla mycket enklare.

 

Är ju inte obotligt, men vad jag förstått så är det han har värsta sortens cancer.

Att Steve dör är både synd och inte. Synd att han har cancer och synd att han ska dö, men inte synd att Apple förlorar en person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hycklare, ja kanske? Men eftersom du har en iPhone så måste man bara fråga: stör du dig inte på att allt måste gå via iTunes? Det skulle driva mig till vansinne. Android är så jävla mycket enklare.

Har jailbreakat min iPhone så stör mig inte ett dugg med appar osv med friheten där, sen tycker jag bara det är skönt att använda iTunes. Smidigt och lätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hycklare, ja kanske? Men eftersom du har en iPhone så måste man bara fråga: stör du dig inte på att allt måste gå via iTunes? Det skulle driva mig till vansinne. Android är så jävla mycket enklare.

Att Steve dör är både synd och inte. Synd att han har cancer och synd att han ska dö, men inte synd att Apple förlorar en person.

Du måste tänka positivt med att ett företag är så starkt, då ökar konkurrensen och andra företag tvingas bättra på sig.

 

 

Hur vore det om du sålde iFånen och köpte en android? Finns även ett utmärkt svenskt forum för android.
Vad gör android bättre till iOS? Android har inte ens hårdvaruacceleration. Som jag ser är typ 90% av android ägare HTC Wildfire/Sony Ericsson X10 Mini kids och tror dem är gudar över android.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Apple är bra på så sätt att de är väldigt innovativa och kommer på nya sätt att utforma produkter, vilket är bra för att föra marknaden framåt. Dock så har de överpris på allt de säljer så själv köper jag inte deras produkter utan väntar hellre till någon har gjort en kopia med vettigt pris, som kanske dessutom har ett öppet OS.

 

Apple inspirerar inte folk till att lära sig och hitta lösningar själva, utan vill hellre servera sina kunder på sina egna villkor, så att de kan sätta sina egna hutlösa priser.

 

Så det finns mycket utrymme för förbättring inom Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast den här tråden handlar inte om Apple. Sen så kan ni verkligen inte säga att apples produkter är skräp, jag kan hålla med om att dom borde göra iOS lite mer öppet men macbook och imac är väldigt bra datorer både i mjukvara och hårdvara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menade var att Jobs har fört Apple mycket framåt ekonomiskt, men på bekostnad av att folk blir sämre på att tänka själva.

 

Så om han dör kan man ju alltid hoppas att Apple tar in någon mer öppen som vågar ge kunderna större handlingsfrihet, vilket faktiskt uppmuntrar till ett mer kritiskt och demokratiskt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...