💬
Logga in
Fuska.se

Droger

1 073 svar · startad

↗ till inlägget

Minns inte hur jag gjorde, följde bara kompisarnas instruktioner. Men jag hostade alldeles för mycket. Någon gång vill jag prova DMT. Men innan dess vill jag ha gjort något mildare som svamp eller LSD för att ha lite erfarenhet och vara förberedd. Även om de som provat säger att man aldrig kan vara förberedd inför DMT.

Okej, Både svamp och LSD är en soft drog om man använder den rätt, Inge vidare kul med snedtripp. okej nice, jo förstår hur du menar, Känns ju som om man är mer förberedd :)

Senast ändrad:

Är det något kul då? Svamp alltså.

↗ till inlägget

Minns inte hur jag gjorde, följde bara kompisarnas instruktioner. Men jag hostade alldeles för mycket. Någon gång vill jag prova DMT. Men innan dess vill jag ha gjort något mildare som svamp eller LSD för att ha lite erfarenhet och vara förberedd. Även om de som provat säger att man aldrig kan vara förberedd inför DMT.

Träna på halsbloss, lättare att göra full, dock kan det slå slint om man blandar alkohol och gräs.

↗ till inlägget
Är det något kul då? Svamp alltså.
Inte testat men av vad jag hört av kompisar är det läskigt/roligt/förvånade på samma gång.
22 Oct 2011
↗ till inlägget

Jag förstår fortfarande inte var felet ligger i att göra det för nöjets skull, bortsett ifrån vad lagen säger om man tänker så. För att det är konstgjort för belöningssystemet? Hur klassificerar du något som "konstgjort för belöningssystemet" och varför är det fel?

Suck, jag har förklarat hur jag tänker typ hundra gånger. SKa det vara så svårt att fatta att jag är emot legaliseringa v cannabis och annat?

↗ till inlägget

och så börjar det om, ni har redan snackat om exakt samma sak för 30 sidor sen:

http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1894484

Precis.

↗ till inlägget
Jag försöker ställa mer specifika frågor.
Ja, men även om du formulerat det olikt och är lite annorlunda så är det exakt samma fråga som leder till exakt samma svar till exakt samma diskussion.

Jag ger upp då om du inte vill diskutera mer.

Har ni något bra knep för att sno alkohol från era föräldrar?

Jag hittade en flaska akvavit som legat i frysen länge så hällde upp kanske 200 ml i en petflaska precis. Har ni gjort det själva? Första gången för mig, de kommer säkert märka förr eller senare.

Om det är vodka är ju klassikern att hälla över lite och fylla upp det man tagit med vatten.

↗ till inlägget

Om det är vodka är ju klassikern att hälla över lite och fylla upp det man tagit med vatten.

Det är ju veeerkligen dömt att misslyckas, så snart ens föräldrar väl ska dricka den utspädda.

Såvida man inte har typ 5 öppnade flaskor och kan ta lite från alla.

Känner man verkligen skillnad på om vodkan är exempelvis 45% mot 50%?

↗ till inlägget

Har ni något bra knep för att sno alkohol från era föräldrar?

Jag hittade en flaska akvavit som legat i frysen länge så hällde upp kanske 200 ml i en petflaska precis. Har ni gjort det själva? Första gången för mig, de kommer säkert märka förr eller senare.

Du är 17 och får inte dricka för dina föräldrar? Om dom har sprit och brukar dricka så känner man direkt om det är utblandat..

↗ till inlägget

Suck, jag har förklarat hur jag tänker typ hundra gånger. SKa det vara så svårt att fatta att jag är emot legaliseringa v cannabis och annat?

Du kan ju dock inte bara säga att du är emot legaliseringen utan att komma med några bra argument, hittills så har det regnat bra argument varför man bör legalisera, man kan inte precis motargumentera genom att säga "jag gillar det inte".
23 Oct 2011
↗ till inlägget

Du kan ju dock inte bara säga att du är emot legaliseringen utan att komma med några bra argument, hittills så har det regnat bra argument varför man bör legalisera, man kan inte precis motargumentera genom att säga "jag gillar det inte".

Vad ska hon säga då? Att hon genom sin uppfostran har präglats av värderingar som har skapat den värdegrunden? Jag tror inte Layton är tillräckligt självanalytisk för att kunna komma fram till det. Är hon inte det kan hon omöjligt förklara sin åsikt.
↗ till inlägget

Du är 17 och får inte dricka för dina föräldrar? Om dom har sprit och brukar dricka så känner man direkt om det är utblandat..

De vet om att jag dricker ibland och accepterar det. MEN de vill inte ge mig alkohol eftersom att de inte vill uppmuntra till det.

Det tycker jag är bra, för jag har ju också fått väldigt stor respekt för alkohol. Det är många i Sverige som dricker alldeles för mycket och ofta.

↗ till inlägget

Jag gillar det inte tanken på legalisering eftersom det inte finns någon anledning till att legalisera det. Varför egentligen? För att folk ska få göra vad de vill med sin kropp? Jag ser inte använding av droger som att göra vad man vill med sin egen kropp, eftersom många andra påverkas av bruket också, och till vilken nytta?

Om ni tycker att jag är konstig som håller på såhär med laglighet så kan vi jämföra med surrogatmödraskap. Jag tycker att det kan legaliseras, jag skulle själv kunna tänka mig att kunna låta en kvinna (som verkligen vill) föda ett barn åt mig, om jag hade typ fel på äggstockarna, eller nåt, kanske till och med föda ett barn åt ett annat par om den där tjejen i filmen Juno, men om det fortsätter att vara olagligt skulle jag inte göra det.

Det finns nog en anledning till det också.

Samma sak med chips. Jag skulle inte gå runt och äta det om det var olagligt. Palla liksom.

Men chips och droger är ju väldigt olika.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Samma sak med chips. Jag skulle inte gå runt och äta det om det var olagligt. Palla liksom.

Varför inte? Det är ju inte farligt.

Senast ändrad:

Det är olagligt. Palla rebellera.

↗ till inlägget

Det är olagligt. Palla rebellera.

Så det är inte rätt att bryta en lag som är korkad och hypokritisk? Ska man alltid göra som man blir tillsagd?
↗ till inlägget

Jag gillar det inte tanken på legalisering eftersom det inte finns någon anledning till att legalisera det.

Det finns en mängd politiska anledningar som jag inte kan argumentera för då jag inte är insatt i politik, och det tror jag inte du är heller. Jag tror vi gått igenom det tidigare i tråden, det går också att hitta med en googlesökning. Det har inte bara att göra med rättigheten att bestämma över sin egen kropp.

Det skadar ingen om cannabis är olagligt.

Ingen kan känna sig kränkt av det.

Att kvinnor inte får köra bil i Saudiarabien är ett exempel på en dålig lag.

Att chips skulle vara förbjudet är iförsig också en dålig lag, men det vara bara ett larvigt exempel. Skillnaden mellan det och kvinnodiskrimineringen är dock att ingen skadas om chips är olagligt.

↗ till inlägget

Det skadar ingen om cannabis är olagligt.

Jo. Om någon använder det och åker fast. Straffen man får är farligare än själva användandet idag.

Eftersom det är dyrt på grund av att det är olagligt skadar det också lungorna på dem som väljer att röka istället för att äta det på grund av priset, då rökning ger mer effekt.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in