Mezox Skrivet 1 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2011 Jag påstår inte att det officiella uttalet för met är "mech". Men jag har frågat personer med engelska som modersmål och de har också fått det till det jag får det till i dessa sammanhang. Det är inte som att jag säger "I'm on a meeching". Videosen jag postade tidigare visar väldigt tydligt vad jag menar. De första sekunderna på denna video: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 5 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 Exempel på ord där jag finner det väldigt onaturligt att uttala t:et som ett t-ljud: question, adventure Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 5 April 2011 Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 Har fan ALDRIG hört någon som säger "met" med ch-ljud! :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 5 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 Har fan ALDRIG hört någon som säger "met" med ch-ljud! :o Skulle vara bra om folk fattade att jag inte alltid säger met som mech utan bara när det följs av något som liknar ett j-ljud. Kolla som sagt på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother" . Som jag sa har jag frågat människor med engelska som modersmål och de har också fått det till ch. Sen att det kanske beror på att jag ofta hänger med folk på internationella program vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 5 April 2011 Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 Exempel på ord där jag finner det väldigt onaturligt att uttala t:et som ett t-ljud: question, adventurekweschen, advänchör på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother"how I mechour mother"*, right?annars måste man stanna upp eftersom tje-ljudet och j-ljudet krockar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 5 April 2011 Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 Exempel på ord där jag finner det väldigt onaturligt att uttala t:et som ett t-ljud: question, adventure Man säjer ju t:et också påföljt av ett ch ljud, typ adventchure Fast man hör ju T:et :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 5 April 2011 Rapport Dela Skrivet 5 April 2011 mjo men inte så mycket. T:et hörs lite grann bara, så pass lite att det blir mer fel att skriva adventchure än advenchure. Man kan iaf dra slutsatsen att engelskans ljud inte går att få ner i svensk skrift. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 6 April 2011 Rapport Dela Skrivet 6 April 2011 Det är isåfall en produkt av att man säger det snabbt. Munnens form när du snabbt går från t till y Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 6 April 2011 Rapport Dela Skrivet 6 April 2011 Skulle vara bra om folk fattade att jag inte alltid säger met som mech utan bara när det följs av något som liknar ett j-ljud. Kolla som sagt på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother" . Som jag sa har jag frågat människor med engelska som modersmål och de har också fått det till ch. Sen att det kanske beror på att jag ofta hänger med folk på internationella program vet jag inte.Men det är fortfarande ch-ljud! :P Nä men alla säger olika. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.