Hoppa till innehåll

Engelska - Uttal


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag påstår inte att det officiella uttalet för met är "mech". Men jag har frågat personer med engelska som modersmål och de har också fått det till det jag får det till i dessa sammanhang. Det är inte som att jag säger "I'm on a meeching". Videosen jag postade tidigare visar väldigt tydligt vad jag menar.

 

De första sekunderna på denna video:

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har fan ALDRIG hört någon som säger "met" med ch-ljud! :o

 

Skulle vara bra om folk fattade att jag inte alltid säger met som mech utan bara när det följs av något som liknar ett j-ljud.

 

Kolla som sagt på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother" . Som jag sa har jag frågat människor med engelska som modersmål och de har också fått det till ch. Sen att det kanske beror på att jag ofta hänger med folk på internationella program vet jag inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Exempel på ord där jag finner det väldigt onaturligt att uttala t:et som ett t-ljud: question, adventure

kweschen, advänchör

 

på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother"
how I mechour mother"*, right?

annars måste man stanna upp eftersom tje-ljudet och j-ljudet krockar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vara bra om folk fattade att jag inte alltid säger met som mech utan bara när det följs av något som liknar ett j-ljud.

 

Kolla som sagt på de första sekunderna på följande video så hör du "How I mech your mother" . Som jag sa har jag frågat människor med engelska som modersmål och de har också fått det till ch. Sen att det kanske beror på att jag ofta hänger med folk på internationella program vet jag inte.

Men det är fortfarande ch-ljud! :P Nä men alla säger olika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...