WishCookie Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Okej, detta handlar inte direkt om kärlek men mest inom familjen. Nu är det så att min lilla syster inte fick gå till sina kompisar på ett bra tag bara för att hon har haft en massa dålig umgänge och sedan fått kaxig attityd. Igår fick min lilla syster gå till en av sina vänner (vet inte varför) och jag fick gå till mina kompisar idag. Nu börjar mamma och pappa helt plötsligt ge mig ett straff också. Dom hänvisas med att skälla ut mig och ge mig straffet att aldrig vara med mina kompisar mer eftersom att jag är i tonåren och dom tror antagligen att jag ska köpa ut med mina vänner, göra något olagligt, ha otillåtet sex med någon eller värre. Jag blir såklart helt chockad över detta och att dom inte litar på mig ALLS! Dom är bara för mycket för mig och jag kommer att bryta ihop snart, jag har inte gjort något! Jag är pojken som sköter skolan, pluggar, får bra betyg, aldrig hamnar i bråk, aldrig haft något samtal hem pga olika dåliga skäl och då kommer dom med denna idiotiska straff. Vad i h*****e ska man f*n göra? Vad f*n är detta? Om någon av er har ett bra tips så snälla skriv till mig. Endast seriösa svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Har de sagt varför du blivit "straffad"? Du kan kanske fråga varför du inte får gå ut med dina kompisar nästa gång du frågar och de svarar nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 9 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 (redigerat) Har de sagt varför du blivit "straffad"? Du kan kanske fråga varför du inte får gå ut med dina kompisar nästa gång du frågar och de svarar nej.Det är ju det som är anledningen. Dom vill inte att jag ska köpa ut osv. >.<Vart får dom den idiotiska tanken att jag någonsin skulle göra så. Redigerat 9 April 2011 av WishCookie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Det är ju det som är anledningen. Dom vill inte att jag ska köpa ut osv. >.<Vart får dom den idiotiska tanken att jag någonsin skulle göra så.Dem kanske är rentav oroliga för dig för att du inte ska gå i samma spår som din syster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 9 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 (redigerat) Dem kanske är rentav oroliga för dig för att du inte ska gå i samma spår som din syster?Jo jag har också tänkt så, men jag menar dom kompisar som jag har är inga wb gangsters som leker coola och tuffa som röker osv. Utan dom är normala, likadana som jag. Jag hoppas att dom kan fatta det någon gång. Redigerat 9 April 2011 av WishCookie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Säg åt dom att du inte alls är dom din syster. Säg till dom: "Hur är det med min syster i skolan" m.m, om hon är som jag tror att hon är. Och sedan jämför henne med dig. Jämför sedan kompisarna. Visst, nu kanske det är fel att jämföra i vanliga fall, men det är nog den enda lösningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 9 April 2011 Rapport Dela Skrivet 9 April 2011 Om dina föräldrar bara säger att du ska få det och det straffet, så säg emot och fråga varför. Om de säger något som: "Men om du är ute med dina kompisar kanske du dricker alkohol och gör dumma saker" - så fråga hur dem kan tänka så om dig. (Om det du säger om dig själv är sant; höga betyg, inga samtal och ja, sådant). Du är deras son och du ska inte vara någon docka som dem kan bestämma HUR SOM HELST över - Visst, dem ska bestämma över dig, för du är inte över 18 och du går fortfarande i högstadiet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Du får ursäkta min nyfikenhet, men vad menar du med "köpa ut åt min vänner"? Vad i all sina dagar kan du köpa ut åt dina vänner när du är 14 bast? Mitt tips är bara att låta dina föräldrar hållas utan att tjafsa emot, de märker snart att du inte har något fuffens för dig och därmed så ger de sig.. förhoppningsvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Du får ursäkta min nyfikenhet, men vad menar du med "köpa ut åt min vänner"? Vad i all sina dagar kan du köpa ut åt dina vänner när du är 14 bast? Mitt tips är bara att låta dina föräldrar hållas utan att tjafsa emot, de märker snart att du inte har något fuffens för dig och därmed så ger de sig.. förhoppningsvis. Kanske för att det finns människor som köper ut sig väldigt unga, tyvärr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Kanske för att det finns människor som köper ut sig väldigt unga, tyvärr.Tror du har missuppfattat OP.Köpa ut = Sälja cigaretter, snus och alkohol till yngre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Är ganska säker på att han menar köpa från en langare eller liknande. Logiskt tänkt så passar ju sälja ut bättre på det som idag heter köpa ut.. nästan i alla fall.. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 13 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 April 2011 Nu är det så att jag har blivit dissad av mina föräldrar. Min syster fick tydligen vara med kompisar hela helgen och denna veckan då och jag fick inte vara med någon. Hmm... seriöst? Haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.