HausboY Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Jag har tänkt på att skaffa nytt nätaggregat eftersom mitt nuvarande klarar inte av mitt grafikkort ( ati radeon hd 2600 xt 512mb ) mitt nätaggregat ligger på 400W, de måste va för lite eftersom min skärm slocknar när jag lirar tyngre lyr. Alltså är frågan hur mkt jag ska höja den? Tacksam för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Eller så slocknar den för att kortet är äldre än pyramiderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Att skärmen slocknar har inget med nätaggregatet att göra, för svagt nätagg = datorn dör vid last. Som KalphiteQ sa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 10 April 2011 Rapport Dela Skrivet 10 April 2011 Som andra sagt, inget fel på nätagget, En rätt så billig lösning skulle vara att köpa nytt gafikkort, t.ex: http://www.inet.se/artikel/5408711/xfx-radeon-hd5550-1gb Men sen beror det lite på vad du skulle vilja lägga på nytt gaffe. Men du ska max kunna köra ett HD 6850 med ditt nuvarande nätagg, vad jag vet, kanske 6870... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 11 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Den slocknar ju om jag kör CSS? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Den slocknar ju om jag kör CSS? :SVad spelar det för roll? Prova annat grafikkort! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 11 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 Vad spelar det för roll? Prova annat grafikkort!Jo men de tar ju ungefär 10-15min innan skärmen slocknar, innan de så funkar det hur flytigt som helst! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 (redigerat) Överhettning?? Redigerat 12 April 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 April 2011 Rapport Dela Skrivet 11 April 2011 HD 2xxx serien är kända för att vara relativt strömkrävande och väldigt varma, har du inte fått ut damm på länge gissar jag på överhettning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HausboY Skrivet 14 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 HD 2xxx serien är kända för att vara relativt strömkrävande och väldigt varma, har du inte fått ut damm på länge gissar jag på överhettning.Tror också att det är överhettning, men hur löser jag detta då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 April 2011 Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 Tror också att det är överhettning, men hur löser jag detta då?Grafikkortet behöver inte ha tagit skada en. Öppna lådan, ta ut grafikkortet och få bort dammet som stränger sig in i ventilationen av grafikkortet, sätt in igen. Samma problem? Har du garanti så skickar du för reparation eventuellt byte. Ingen garanti så gäller det att prova ugnsbakning som visat positiva resultat för många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 14 April 2011 Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 Grafikkortet behöver inte ha tagit skada en. Öppna lådan, ta ut grafikkortet och få bort dammet som stränger sig in i ventilationen av grafikkortet, sätt in igen. Samma problem? Har du garanti så skickar du för reparation eventuellt byte. Ingen garanti så gäller det att prova ugnsbakning som visat positiva resultat för många.Eller så köper han ett nytt nätagg, det finns ingen annan anledning mer än att man behöver ett bättre nätagg om man känner just till detta problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.