Hoppa till innehåll

Hur Bra Nättagg Ska Jag Ha?


HausboY
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har tänkt på att skaffa nytt nätaggregat eftersom mitt nuvarande klarar inte av mitt grafikkort ( ati radeon hd 2600 xt 512mb ) mitt nätaggregat ligger på 400W, de måste va för lite eftersom min skärm slocknar när jag lirar tyngre lyr.

Alltså är frågan hur mkt jag ska höja den?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som andra sagt, inget fel på nätagget, En rätt så billig lösning skulle vara att köpa nytt gafikkort, t.ex: http://www.inet.se/artikel/5408711/xfx-radeon-hd5550-1gb

 

Men sen beror det lite på vad du skulle vilja lägga på nytt gaffe.

 

Men du ska max kunna köra ett HD 6850 med ditt nuvarande nätagg, vad jag vet, kanske 6870...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror också att det är överhettning, men hur löser jag detta då?

Grafikkortet behöver inte ha tagit skada en. Öppna lådan, ta ut grafikkortet och få bort dammet som stränger sig in i ventilationen av grafikkortet, sätt in igen. Samma problem? Har du garanti så skickar du för reparation eventuellt byte. Ingen garanti så gäller det att prova ugnsbakning som visat positiva resultat för många.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grafikkortet behöver inte ha tagit skada en. Öppna lådan, ta ut grafikkortet och få bort dammet som stränger sig in i ventilationen av grafikkortet, sätt in igen. Samma problem? Har du garanti så skickar du för reparation eventuellt byte. Ingen garanti så gäller det att prova ugnsbakning som visat positiva resultat för många.

Eller så köper han ett nytt nätagg, det finns ingen annan anledning mer än att man behöver ett bättre nätagg om man känner just till detta problem.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...