Hoppa till innehåll

Playstation Hackat


Turbosteps

Rekommendera inlägg

Nej, dom kommer åt mer. Inklusive Personnummer, fakturaadresser, namn osv. Playstation har inte bekräftat att de kan få tag i ditt kortnummer än men många skriver att dom har förlorat en hel del pengar.

Hackarna har inte kommit åt personnummer och kreditkortsuppgifterna är krypterade så det är i princip helt omöjligt att dekryptera tabellerna utan att ha krypteringsnyckeln som bara Sony har. Att Sony har förlorat 100 miljarder som Aftonbladet skriver och att de säljer stora delar av databasen som Prisjakt Pryl påstår bör tas med en nypa salt.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Så man kan inte ladda ner vilket spel som helst? -.-

Du kommer förmodligen få välja ett spel från ett urval som Sony har knåpat ihop. Och spelen som finns med i det urvalet kommer nog inte vara i den högsta prisklassen.

Redigerat av Sinclair
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tyvärr tappat hoppet om Sony... PSN är varit nere i mer än två veckor nu, bara för att dem skulle bygga ett bättre säkerhetssystem? Dem är på sin "slutfas" kan man säga nu med byggandet, så PSN är nog uppe "snart"... Men frågan är ju när snart är för Sony.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har tyvärr tappat hoppet om Sony... PSN är varit nere i mer än två veckor nu, bara för att dem skulle bygga ett bättre säkerhetssystem? Dem är på sin "slutfas" kan man säga nu med byggandet, så PSN är nog uppe "snart"... Men frågan är ju när snart är för Sony.

Man ska komma ihåg att de har ett nätverk för över 70 miljoner konton.

När de byggde upp nätverket så tog det månader kan jag lova dig. De har första prio att fixa nätverket, kan jag nästan kan jag också nästan lova dig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...