Hoppa till innehåll

Jag Behöver Hjälp


WishCookie

Rekommendera inlägg

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad mer exakt är det som får dig att må dåligt?

Det är mycket problem mellan mig och pappa och ja. Skolan känns inte lika roligt längre även om kompisarna håller mig glad ibland, jag är ändå ledsen och det känns som att ingen bryr sig om mig längre. Det är svårt att förklara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är mycket problem mellan mig och pappa och ja. Skolan känns inte lika roligt längre även om kompisarna håller mig glad ibland, jag är ändå ledsen och det känns som att ingen bryr sig om mig längre. Det är svårt att förklara.

Vad är det för problem mellan dig och din pappa? Är era konflikter det enda du mår dåligt över eller är det något annat? Märker dina kompisar någonting?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är det för problem mellan dig och din pappa? Är era konflikter det enda du mår dåligt över eller är det något annat? Märker dina kompisar någonting?

Det mellan mig och min pappa är lite personligt så ja, men alltså kompisarna märker men jag känner mig inte direkt glad när jag är med någon person, jag känner mig utanför, bort lämnad, sviken och värdelös osv. Det känns som om jag inte har några vänner eller ens ett liv. Det är inte värt att försöka göra livet bättre känns det som. Det ända som verkar möjligt just nu är döden och jag orkar bara inte leva just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det mellan mig och min pappa är lite personligt så ja, men alltså kompisarna märker men jag känner mig inte direkt glad när jag är med någon person, jag känner mig utanför, bort lämnad, sviken och värdelös osv. Det känns som om jag inte har några vänner eller ens ett liv. Det är inte värt att försöka göra livet bättre känns det som. Det ända som verkar möjligt just nu är döden och jag orkar bara inte leva just nu.

Jag kan inte ge dig några tips, men jag säger till dig. Ta aldrig ditt eget liv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åldern du är i nu är den jobbigaste för många med hormoner, puberteten m.m. Så det kommer bli lättare.

 

Det finns ingen som mår bra hela tiden men det är heller inte normalt eller bra att gå runt och må dåligt som du hela tiden. Jag vet inte om du ser det själv men jag tycker det verkar som ditt problem är att du känner dig ensam. Du måste hitta någonstans där du känner dig uppskattad och bra och kan slappna av. Det behöver alla människor och jag märker hur det spelar extremt stor roll för hur jag själv mår.

 

BRIS kan hjälpa dig. Annars kan du byta klass eller skola (kan göra väldigt stor skillnad). Sen är det också viktigt att hitta något att göra så att du inte hinner tänka så mycket. Desto mer man tänker på att man mår dåligt desto sämre mår man. Men om man t.ex. skatear, spelar fotboll, springer, målar, läser, pluggar, spelar intrument så är det omöjligt att reflektera över hur man mår samtidigt. När man pratar med folk är det särskilt svårt att tänka på sådant varför det är bra att umgås.

 

Men som sagt, testa ring BRIS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Åldern du är i nu är den jobbigaste för många med hormoner, puberteten m.m. Så det kommer bli lättare.

 

Det finns ingen som mår bra hela tiden men det är heller inte normalt eller bra att gå runt och må dåligt som du hela tiden. Jag vet inte om du ser det själv men jag tycker det verkar som ditt problem är att du känner dig ensam. Du måste hitta någonstans där du känner dig uppskattad och bra och kan slappna av. Det behöver alla människor och jag märker hur det spelar extremt stor roll för hur jag själv mår.

 

BRIS kan hjälpa dig. Annars kan du byta klass eller skola (kan göra väldigt stor skillnad). Sen är det också viktigt att hitta något att göra så att du inte hinner tänka så mycket. Desto mer man tänker på att man mår dåligt desto sämre mår man. Men om man t.ex. skatear, spelar fotboll, springer, målar, läser, pluggar, spelar intrument så är det omöjligt att reflektera över hur man mår samtidigt. När man pratar med folk är det särskilt svårt att tänka på sådant varför det är bra att umgås.

 

Men som sagt, testa ring BRIS.

Jag har ju mått såhär i ett halvår ungefär så jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Jag vågar iallfall inte berätta något för mina föräldrar. Bara av detta får jag ont överallt och jag känner mig så dåligt . Ibland får jag gråt-attacker om man kan kalla dom så då jag börjar storgråta.

Redigerat av WishCookie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir irriterad att läsa det du skriver av nån anledning. Många har sånna problem och om det bara vart så i ett halvår kan det mycket väl vara så att hormonerna förvärrar. Det är väll jobbigt men du bhar ju redan svaret i tråden. Att du behöver hjälp. Då söker man hjälp hos nån. Antagligen bara du som vet var eller vem. MEn det blir antagligen bättre för dig tillslut. Och att ta självmord är ganska själviskt. Tänkt på alla i din familj och kompisar eller bara nån random person du pratat med lite bara eller ens träffat. Dom kommer alla må dåligt över den nyheten och dom som stod dig nära kanske får ett helvette av det och tar sitt eget liv då.. Du kanske inte vet allt om dina kompisar tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir irriterad att läsa det du skriver av nån anledning. Många har sånna problem och om det bara vart så i ett halvår kan det mycket väl vara så att hormonerna förvärrar. Det är väll jobbigt men du bhar ju redan svaret i tråden. Att du behöver hjälp. Då söker man hjälp hos nån. Antagligen bara du som vet var eller vem. MEn det blir antagligen bättre för dig tillslut. Och att ta självmord är ganska själviskt. Tänkt på alla i din familj och kompisar eller bara nån random person du pratat med lite bara eller ens träffat. Dom kommer alla må dåligt över den nyheten och dom som stod dig nära kanske får ett helvette av det och tar sitt eget liv då.. Du kanske inte vet allt om dina kompisar tex.

Ursäkta för off topic, men hur fan är självmord en självisk handling? Man väljer inte att födas och man väljer fan inte frivilligt att sätta sig i en situation som leder till självmordstankar. Har du någon jävla aning om hur långt det har gått om man börjar på riktigt överväga att ta sitt liv? Visst, depression är många gånger endast ett temporärt tillstånd och att ta sitt liv då kanske är något drastiskt, men vem säger att du inte ska göra det, eftersom att det är själviskt? Vad kallar du det om två människor sätter ett barn i världen och sen förväntar sig att det ska säga, tycka och uppföra sig precis som de vill?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(((Oftast så har man föräldrar som har spenderat en stor del av sitt liv med att uppfostra en och har "investerat" massor med kärlek, tid och pengar i en. Dessutom har skolgången kostat massor med skattepengar för resten av samhället.

 

Då är det själviskt att bara skita i att betala tillbaka något av det och begå självmord.)))

 

Men som sagt tycker jag du ska sluta gräva ner dig i dina egna känslor och göra något åt att du mår dåligt istället!

 

Skaffa en mål och en vilja och jobba sen för det! Det finns massor med saker du kan göra istället för att gräva ner dig i känslor!

 

(Jag själv drömmer om att bli läkare och hjälpa folk i fattiga länder. Det får mitt liv att kännas nödvändigt!)

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på allt bra som kan hända dig i framtiden. Fortsätt plugga, bry dig inte om dina vänner om dom nu inte vill vara med dig eller tänker nått illa om dig. Fokusera på betygen, skaffa ett fett jobb, sen lev ditt bästa liv. Jag kanske upplever samma sak nu, men bryr mig inte. Just nu tänker jag på när jag blir 18 eller mer, så kommer det bli bäst för mig typ. Snacka noga med din Pappa.

 

 

OM dina föräldrar skäller på dig bara för att dom har dåligt, som jag fick reda på från din förra tråd, så måste jag säga att dom är dåliga föräldrar. Förlåt men det låter som det. Men fortsätt plugga sen när du blir äldre flytta och ha ett bra liv med nån underbar kvinna.

 

Låter kanske lite hemskt eller lite för brutala förslag eller ord, men detta är vad jag tycker om att du ska göra. Efterallt jag hjälper dig.

 

Gör inte självmord, det är det värsta i hella livet. Du kan ändra fotfarande till ett bra liv.

Redigerat av HipHopmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir irriterad att läsa det du skriver av nån anledning. Många har sånna problem och om det bara vart så i ett halvår kan det mycket väl vara så att hormonerna förvärrar. Det är väll jobbigt men du bhar ju redan svaret i tråden. Att du behöver hjälp. Då söker man hjälp hos nån. Antagligen bara du som vet var eller vem. MEn det blir antagligen bättre för dig tillslut. Och att ta självmord är ganska själviskt. Tänkt på alla i din familj och kompisar eller bara nån random person du pratat med lite bara eller ens träffat. Dom kommer alla må dåligt över den nyheten och dom som stod dig nära kanske får ett helvette av det och tar sitt eget liv då.. Du kanske inte vet allt om dina kompisar tex.

Jag håller med dig! Att ta sitt liv hjälper inte någon på något sätt! Vet dina kompisar om hur du mår?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...