rg_fuskare Skrivet 23 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2011 En vän till mig vill sälja sin dator och jag funderar på o köpa den. Vill bara kolla här och se ifall den är bra som spel dator. Asus P5N-E SLI Intel DualCore E2180 @ 3.0GHz 2Gb DDR2 XMS2-6400 800Mhz nVidia GeForce 8800GT 512MB 320GB HDD LiteOn DVD-RW Deta är informationen han gav mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 1. Hur mycket vill han ha för datorn? 2. Vad har du tänkt att spela? 3. Vad har den för operativsystem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Nej som speldator är den inte särskilt bra. Den kommer ju klara enklare spel, men räkna inte med att kunna spela mer grafikkrävande spel laggfritt. Men det är bra om du berättar vad du har för budget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Nej som speldator är den inte särskilt bra. Den kommer ju klara enklare spel, men räkna inte med att kunna spela mer grafikkrävande spel laggfritt. Men det är bra om du berättar vad du har för budget.Jag har väl något liknande i min mening och jag kan spela Crysis 2 på högsta utan bekymmer och det spelet är väl ganska grafikkrävande, hm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Jag har väl något liknande i min mening och jag kan spela Crysis 2 på högsta utan bekymmer och det spelet är väl ganska grafikkrävande, hm?Hahahahah, dagens. Aldrig att ett 8800GT skulle palla med Crysis 2 på högsta. Nu sitter du dock kanske på GTS, vilket som jag hört ska vara en ganska stor skillnad på. Men, tvivlar på att ens det pallar Crysis 2 på högsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Skulle inte köpt den, hela plattformen den kör på (775) är rätt gammal. Grafikkortet var heller ingen höjdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rg_fuskare Skrivet 24 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Mm, har ungefär 5000kr jag hade tämkt lägga ner på en ny dator. Jag är medveten om att det kan vara för lite för en speldator men jag hade tänkt kolla på blocket om jag kunde hitta en begagnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Mm, har ungefär 5000kr jag hade tämkt lägga ner på en ny dator. Jag är medveten om att det kan vara för lite för en speldator men jag hade tänkt kolla på blocket om jag kunde hitta en begagnad.Köpte ju min från komplett för ca 5300. Klarar av de flesta spel på högsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rg_fuskare Skrivet 24 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Köpte ju min från komplett för ca 5300. Klarar av de flesta spel på högsta.Har du en länk till den kanske? Hittade den här sidan med, vad tycker ni om den här datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 (redigerat) Har du en länk till den kanske? Hittade den här sidan med, vad tycker ni om den här datorn?Skit dator :). OM du kan skaffa OS själv och kan bygga ihop en dator (Enkelt som lego, bara lite mer advancerat, kolla tutorial!) så rekommenderar jag gärna detta paket: https://www.inet.se/kundvagn/visa/468571/2011-05-24 Redigerat 24 Maj 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lolkfezt Skrivet 24 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 Skit dator :). OM du kan skaffa OS själv och kan bygga ihop en dator (skitenkelt) så rekommenderar jag gärna detta paket: https://www.inet.se/kundvagn/visa/468571/2011-05-24Absolut inte skitenkelt för folk som inte är något vidare datorkunniga. rg_fuskare: Dessvärre var denna datorn endast ute för salu under julen. Dock om du nu kan bygga ihop datorer kan du säkert bygga ihop den för runt 5k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
rg_fuskare Skrivet 24 Maj 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2011 (redigerat) Att bygga är något jag hälst vill undvika med tanke på att jag aldrig gjort det tidigare. Tror jag hade klarat av det med lite hjälp från youtube. Skit dator :).Är allt på den där datorn dåligt eller är det en specifik del som jag kan byta ut? Redigerat 24 Maj 2011 av rg_fuskare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.