Hoppa till innehåll

Köpa En Dator


rg_fuskare
 Dela

Rekommendera inlägg

En vän till mig vill sälja sin dator och jag funderar på o köpa den. Vill bara kolla här och se ifall den är bra som spel dator.

Asus P5N-E SLI

Intel DualCore E2180 @ 3.0GHz

2Gb DDR2 XMS2-6400 800Mhz

nVidia GeForce 8800GT 512MB

320GB HDD

LiteOn DVD-RW

 

Deta är informationen han gav mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej som speldator är den inte särskilt bra. Den kommer ju klara enklare spel, men räkna inte med att kunna spela mer grafikkrävande spel laggfritt.

 

Men det är bra om du berättar vad du har för budget.

Jag har väl något liknande i min mening och jag kan spela Crysis 2 på högsta utan bekymmer och det spelet är väl ganska grafikkrävande, hm?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har väl något liknande i min mening och jag kan spela Crysis 2 på högsta utan bekymmer och det spelet är väl ganska grafikkrävande, hm?

Hahahahah, dagens.

 

Aldrig att ett 8800GT skulle palla med Crysis 2 på högsta. Nu sitter du dock kanske på GTS, vilket som jag hört ska vara en ganska stor skillnad på. Men, tvivlar på att ens det pallar Crysis 2 på högsta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, har ungefär 5000kr jag hade tämkt lägga ner på en ny dator. Jag är medveten om att det kan vara för lite för en speldator men jag hade tänkt kolla på blocket om jag kunde hitta en begagnad.

Köpte ju min från komplett för ca 5300. Klarar av de flesta spel på högsta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du en länk till den kanske?

 

Hittade den här sidan med, vad tycker ni om den här datorn?

Skit dator :).

 

OM du kan skaffa OS själv och kan bygga ihop en dator (Enkelt som lego, bara lite mer advancerat, kolla tutorial!) så rekommenderar jag gärna detta paket:

 

https://www.inet.se/kundvagn/visa/468571/2011-05-24

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skit dator :).

 

OM du kan skaffa OS själv och kan bygga ihop en dator (skitenkelt) så rekommenderar jag gärna detta paket:

 

https://www.inet.se/kundvagn/visa/468571/2011-05-24

Absolut inte skitenkelt för folk som inte är något vidare datorkunniga.

 

rg_fuskare: Dessvärre var denna datorn endast ute för salu under julen. Dock om du nu kan bygga ihop datorer kan du säkert bygga ihop den för runt 5k.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Att bygga är något jag hälst vill undvika med tanke på att jag aldrig gjort det tidigare. Tror jag hade klarat av det med lite hjälp från youtube.

 

Skit dator :).

Är allt på den där datorn dåligt eller är det en specifik del som jag kan byta ut?

Redigerat av rg_fuskare
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...