Amaeli Skrivet 12 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2011 Jag håller på med en skriftlig uppgift om att översätta musik från ett språk till ett annat. T.ex så hittade jag nyss den här på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=yLdJcJ8lQ3k En engelsk version av Veronica Maggios svenska låt "Jag kommer", av Joseph Milo, (skit dålig om ni frågar mig). Finns det några fler exempel på låtar som översätts från svenska till engelska eller tvärtom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Poesi Skrivet 12 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2011 Engelska till svenska finns det hur mycket som helst. En sak du kan ta upp är ju Kal P. Dal som (typ) översätter låtar från engelska till skånska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 12 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2011 (redigerat) bob hund har två låtar; "Ett Fall & En Lösning" är en cover på Pere Ubus "Final Solution", och "Din Hund" på The Stooges "I Wanna Be Your Dog". Redigerat 12 Juni 2011 av Whore Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 13 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2011 Du har ju alltid September - Mikrofonkåt, som på engelska heter Me and my Microphone. Sen så har du ju alla disneylåtar, finns väldigt många där också, så att hitta engelska låtar som översatts till svenska ska inte vara svårt alls att hitta.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 15 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2011 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 20 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2011 sen finns ju typ jättemånga av håkan hellströms låtar host. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juni 2011 Moneybrother - Downtown train. Tom Waits har gjort låten från början: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
hejhejhe Skrivet 23 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2011 beyonce- Halo i svensk version : Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HollyDolly Skrivet 13 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2011 (redigerat) Många Kentlåtar finns på Engelska. Redigerat 27 Juli 2011 av HollyDolly Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2011 Många Kentlåtar finns på EngelskaHagnesta Hill och Isola är dom enda två albumen Kent har översatt till engelska. Lite synd att dom inte har gjort det med fler album. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.