Hoppa till innehåll

Chatt

Guggo

Rekommendera inlägg

Meh, jag brukar få 45/50 poäng typ, betyder inte att jag har asperger för det. Jag är bara introvert.

(Introvert tar folk för osocial ibland. Men så är det inte).

Nä det är sant.

Men jag funderar nästan på att gå till en psykolog/vårdcentral för att få reda på ifall jag är asberger/autistisk.

Bara för att få veta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä det är sant.

Men jag funderar nästan på att gå till en psykolog/vårdcentral för att få reda på ifall jag är asberger/autistisk.

Bara för att få veta.

Bara så du vet, det är ingenting du får veta på fem minuter. På vissa håll i landet kan det ta upp till ett år eller två innan de ens har tid att prata med dig i en timme och då är det bara ett samtal för att se om det är värt att gå vidare med din fråga. Såvida inte ditt liv håller på att falla sönder pga dina problem, då kan det gå snabbare.

Klart det kan gå snabbare, men i typ Gbg eller Sthlm tar det väldigt lång tid.

Asperger, aldrig något b i det ordet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så du vet, det är ingenting du får veta på fem minuter. På vissa håll i landet kan det ta upp till ett år eller två innan de ens har tid att prata med dig i en timme och då är det bara ett samtal för att se om det är värt att gå vidare med din fråga. Såvida inte ditt liv håller på att falla sönder pga dina problem, då kan det gå snabbare.

Klart det kan gå snabbare, men i typ Gbg eller Sthlm tar det väldigt lång tid.

Asperger, aldrig något b i det ordet.

Jag är 17år, jag har gått om tid ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag börjar bli lite tveksam.

Gjorde ett Asbergs-test, och fick 35/50.

"Scores over 32 are generally taken to indicate Asperger's Syndrome or high-functioning autism, with more than 34 an "extreme" score"

För det första: Tester på internet kommer förmodligen aldrig någonsin ge dig svar på om du har Aspergers eller inte.

För det andra är Asperger något av en modediagnos man sätter på folk alldeles för lättvindigt. Om du upplever att du har stora sociala svårigheter, ett starkt behov av rutin (eftersom utan rutin skulle det vara omöjligt att bestämma dig vad du skulle göra) och har/haft ett särskilt intresse du fullständigt snöat in dig på, så kan det vara värt att gå på en utredning. Men så länge du inte lider finns det ingen anledning.

Dessutom är det viktigt att vara ärlig med dig själv och inte överdriva drag du har för att det ska passa in på diagnosen (vilket är jättevanligt och ofta omedvetet). Bara för att du tycker om MLP väldigt mycket, så behöver det inte alls vara samma sak som när en Aspergare blivit besatt av sitt intresse. Jag skulle först råda dig att läsa på ordentligt och sedan rannsaka dig själv innan du får det här undersökt.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första: Tester på internet kommer förmodligen aldrig någonsin ge dig svar på om du har Aspergers eller inte.

För det andra är Asperger något av en modediagnos man sätter på folk alldeles för lättvindigt. Om du upplever att du har stora sociala svårigheter, ett starkt behov av rutin (eftersom utan rutin skulle det vara omöjligt att bestämma dig vad du skulle göra) och har/haft ett särskilt intresse du fullständigt snöat in dig på, så kan det vara värt att gå på en utredning. Men så länge du inte lider finns det ingen anledning.

Dessutom är det viktigt att vara ärlig med dig själv och inte överdriva drag du har för att det ska passa in på diagnosen (vilket är jättevanligt och ofta omedvetet). Bara för att du tycker om MLP väldigt mycket, så behöver det inte alls vara samma sak som när en Aspergare blivit besatt av sitt intresse. Jag skulle först råda dig att läsa på ordentligt och sedan rannsaka dig själv innan du får det här undersökt.

Du har nog rätt

Nä anledningen till att jag ville göra det var mer av nyfikenhet, men det är inget jag känner behov av

Edit: Skickades två gånger.

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har ju många plan internet i alla fall! Jag funderade för ett litet tag sedan på varför flygplan inte har eluttag vid stolarna som tåg har. Då hade man ju kunnat ladda dator/telefon/ipad whatever och se hur mycket film som helst! Tåg får ju el via ledningarna, men det kan väl knappast ligga bortom människans kapacitet att lösa lite eluttag på ett flygplan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...