Hoppa till innehåll

Nytt Expansion.


 Dela

Rekommendera inlägg

Det jag tyckte sabbade spelet rätt mycket, var deras nya talets trees. Visst var mastery en bra sak, men att behöva ha 31 points i sitt main spec, har gjort att alla specar lika dant :/

Sen lär dom ju nerfa Firelands lika mycket som BWD, BoT, och ToFW.

Tvekar jag starkt på, dom skulle få väldigt mycket kritik för det och det vet dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Tvekar jag starkt på, dom skulle få väldigt mycket kritik för det och det vet dom.

Skulle inte spela så stor roll om dom hade gjort det, pugs på min server klarar knappt av Shannox. Tror Firelands kommer vara populärt länge med tanke på hur svåra bossarna är, skulle verkligen vilja se en pug ta Alysrazor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte spela så stor roll om dom hade gjort det, pugs på min server klarar knappt av Shannox. Tror Firelands kommer vara populärt länge med tanke på hur svåra bossarna är, skulle verkligen vilja se en pug ta Alysrazor.

Det är ju inte meningen att man ska pugga dom, det är meningen att man ska ta dom i en guild eller med vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju inte meningen att man ska pugga dom, det är meningen att man ska ta dom i en guild eller med vänner.

Det är ju just det jag menar. Ingen kommer klara av att pugga fler bossar än Shannox, dvs om puggen inte är av väldigt bra kvalitet och använder vent etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju just det jag menar. Ingen kommer klara av att pugga fler bossar än Shannox, dvs om puggen inte är av väldigt bra kvalitet och använder vent etc.

Och det är hur spelet ska vara, PuGs ska vara omöjliga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det är hur spelet ska vara, PuGs ska vara omöjliga.

Även fast jag håller med så har ju Blizz (med lättare content) gjort detta möjligt, och Blizz är inte direkt kända för att nerfa content för att sedan buffa det igen.

En sak att Blizz vill göra spelet mer "tillgängligt" för alla, men problemet med att göra WoW lättare är att nya spelare inte behöver lära sig att spela sin class, och sen börjar problemen när man stöter på dessa muppar i HCs eller Raids. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även fast jag håller med så har ju Blizz (med lättare content) gjort detta möjligt, och Blizz är inte direkt kända för att nerfa content för att sedan buffa det igen.

En sak att Blizz vill göra spelet mer "tillgängligt" för alla, men problemet med att göra WoW lättare är att nya spelare inte behöver lära sig att spela sin class, och sen börjar problemen när man stöter på dessa muppar i HCs eller Raids. :/

Ännu en anledning att spela i guilds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Även fast jag håller med så har ju Blizz (med lättare content) gjort detta möjligt, och Blizz är inte direkt kända för att nerfa content för att sedan buffa det igen.

En sak att Blizz vill göra spelet mer "tillgängligt" för alla, men problemet med att göra WoW lättare är att nya spelare inte behöver lära sig att spela sin class, och sen börjar problemen när man stöter på dessa muppar i HCs eller Raids. :/

Antar att du syftar på dom tysta idioterna som inte vet vad dom håller på med. Jo jag vet, min kompis är sån och hans inställning är att han inte orkar bli bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Majoriteten av spelare man stöter på är väl sånna tyvärr.

Problemet är att Blizzard har satt svårighetsgraden på många saker som så att det krävs inte så mycket skill, folk kan bli boostade igenom hcs av andra i gruppen som är bra, och det finns tyvärr ingenting som driver dessa spelare att lära sig grunderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det borde finnas något system som sätter rank på en beroende på hur bra man gör ifrån sig i dungeons och raids och att man sen använder den ranken till att sätta ihop 5 pers(dungeon)med bra ranking så att man slipper boosta. Tror detta hade varit en bra funktion med tanke på att det just nu finns dungeon finder och snart även raid finder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Majoriteten av spelare man stöter på är väl sånna tyvärr.

Problemet är att Blizzard har satt svårighetsgraden på många saker som så att det krävs inte så mycket skill, folk kan bli boostade igenom hcs av andra i gruppen som är bra, och det finns tyvärr ingenting som driver dessa spelare att lära sig grunderna.

Fall du var med i början av Cata så borde du inse att göra Instancer svåra inte funkar. Att vara inne i Deadmines 2-4 timmar och sedan inte klara instancen iallafall är inget roligt. Den första månaden i cata så kanske man hade runt 10% chans att klara en hel instance utan alt för mkt wipes. Dessutom var det minst en halvtimmas kö för ingen orkade göra skiten :P

 

Jag tycker de kan göra instancer simpla som dom är nu. Och fokusera mer på raids ^^

 

För jag antar att det är Instancer du pratar om för I raid hc måste du veta vad du sysslar med :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...