Hoppa till innehåll

Nytt Expansion.


 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det mesta.

Cata är förvisso ett steg uppåt från WotLK, men PVE är fortfarande fruktansvärt linjärt (flesta fighterna har ungefär samma basics), PVP idag handlar nästan bara om Absorb, Absorb, och CC.

Daily quests idag känns bara mest som en tråkig grind, hela konceptet var nytt i TBC och då var det roligt, men nu känns det som de skulle behöva se över systemet.

I TBC var det mer att man kunde göra dailies, Netherwing och Skyguard var inget man var tvungen att grinda, mest en rolig sidogrej för att få lite coola mounts.

Nu är det mycket mer gear upgrades från factions man måste göra dailies för, och då blir det mer ett måste istället för något man kan göra då och då.

 

Det jag saknar mest i WoW idag är detaljer... räcker man sätter sin fot i instancer som Kara, BRD eller Stratholme för att se hur mycket energi Blizz lade ner på den delen förr.

Nu är det grottor med mobs i, ungefär.

Redigerat av Xenophobia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att PvE är linjärt kan jag absolut inte hålla med om. Speciellt bossarna I Firelands så känns det väldigt nytt. OCh det är nog inte helt enkelt att göra splitter nya boss mechanics på varje ny boss. Det skulle bara bli weird.

 

I wotlk klagade folk som fan på att spelet vad för lätt. Sen kom Cata och då klagade alla på att det var för svårt.

 

Att WoW har förlorat nästan 1 miljon spelare gör mig inte så mycket. Det är ofta casual players som slutar så.

 

I Decemeber var Cata riktigt awesome då Heroics kändes nästan lite som ett raid.

 

Problemet med blizzard är att de släpper nya contents för sällan. Liksom... 7 månader med Bot,Bwd,Tf4w var inte jätte roligt.

 

Och Icc nötade man ju varje vecka i ett helt år i princip

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Firelands är varken direkt "halvfärdigt" eller påväg att bli "uttjatat". Det är bara 12 guilder i hela världen som har dödat Ragnaros Heroic. Många guilder har svårt med han på normal.

 

Tycker Blizzard ska ha en eloge för att de gjorde Firelands såpass bra. Sen att alla casuals börjar QQa så fort det är svårare än WotLK bryr jag mig inte det minsta om, de får jätte gärna sluta spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...fast Blizzard har ju erkänt att hela Cataclysm är lite sådär halvklar eftersom de fick slut på tid och var tvugna att släppa det, trots att de inte var färdiga.

 

Firelands tycker jag var en bra patch, men de kunde lagt ytterligare lite tid på att förbättra storyn och sett över några quests.

 

Edit: Och alla är inte intresserade av leet pve.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...fast Blizzard har ju erkänt att hela Cataclysm är lite sådär halvklar eftersom de fick slut på tid och var tvugna att släppa det, trots att de inte var färdiga.

 

Firelands tycker jag var en bra patch, men de kunde lagt ytterligare lite tid på att förbättra storyn och sett över några quests.

 

Edit: Och alla är inte intresserade av leet pve.

PvP-spelarna fick ju sitt Ruthless Gear att kämpa för.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Firelands är varken direkt "halvfärdigt" eller påväg att bli "uttjatat". Det är bara 12 guilder i hela världen som har dödat Ragnaros Heroic. Många guilder har svårt med han på normal.

Dessutom tyckte paragon att Ragnaros Hc var den svåraste raid bossen, så det kan ju inte vara så lätt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte spelet är "för lätt" längre, men det är inte roligt.

PVE-delen är bara tråkig och tjatig, önskar att de lade ner mer tid på detaljer och skapade sånna raid-instancer som folk kommer köra nu lika mycket som ett halvår efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte spelet är "för lätt" längre, men det är inte roligt.

PVE-delen är bara tråkig och tjatig, önskar att de lade ner mer tid på detaljer och skapade sånna raid-instancer som folk kommer köra nu lika mycket som ett halvår efter.

Kan ju vara så att det var 4 år sedan du spelade TBC. Och eftersom alla som säger att det var bättre förr, var i 15 års ålderna när det var som bäst, så kan det ju ha med det att göra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart spelar nostalgin in, men som jag sa tidigare.. Blizzard lade ner mycket mer tid och energi på detaljer förr.

Ta en raid som Karazhan, massor av gångar hit och dit, man behövde egentligen bara kunna hälften av vägarna för att hitta, men det var ändå alltid intressant o kolla in i sido-rummen som man aldrig var inne i, samt att det fanns flera vägar till vissa bossar.

Körde nog Kara ett hundratal gånger i TBC (minst), och under den tiden fick jag aldrig sett djur-bossarna (innan Attumen, nere i källaren eller något), fick aldrig ens se hälften av raiden, och det gjorde det hela kul på något sätt.

Det fanns alltid mer saker att kolla upp därinne, samt att fighterna var väldigt varierande och roliga.

Svårighetsgraden på Kara (nu menar jag inte innan nerfen) var väldigt perfekta, alla var tvugna att göra sin sak rätt, annars kunde man mycket väl faila, men gjorde alla rätt så var det oftast inte allt för svårt.

 

Det tråkiga med raid-instancer efter TBC är att de känns väldigt mer... linjära.

Det finns inte lika mycket "bakom", man clearar thrashen och man dödar bossarna, och that's about it really.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart spelar nostalgin in, men som jag sa tidigare.. Blizzard lade ner mycket mer tid och energi på detaljer förr.

Ta en raid som Karazhan, massor av gångar hit och dit, man behövde egentligen bara kunna hälften av vägarna för att hitta, men det var ändå alltid intressant o kolla in i sido-rummen som man aldrig var inne i, samt att det fanns flera vägar till vissa bossar.

Körde nog Kara ett hundratal gånger i TBC (minst), och under den tiden fick jag aldrig sett djur-bossarna (innan Attumen, nere i källaren eller något), fick aldrig ens se hälften av raiden, och det gjorde det hela kul på något sätt.

Det fanns alltid mer saker att kolla upp därinne, samt att fighterna var väldigt varierande och roliga.

Svårighetsgraden på Kara (nu menar jag inte innan nerfen) var väldigt perfekta, alla var tvugna att göra sin sak rätt, annars kunde man mycket väl faila, men gjorde alla rätt så var det oftast inte allt för svårt.

 

Det tråkiga med raid-instancer efter TBC är att de känns väldigt mer... linjära.

Det finns inte lika mycket "bakom", man clearar thrashen och man dödar bossarna, och that's about it really.

Ska jag vara ärlig så föredrar jag linjära raider, så man slipper går runder och leta efter bossarna, eller ha olika vägar till dom. Det är inte Zelda vi spelar :P Jag vill döda bossarna, allt annat är drygt.

Dock förstår jag vad du menar, det är en av anledningarna till att jag gillar BRC så jävla mkt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...