Hoppa till innehåll

Nytt Expansion.


 Dela

Rekommendera inlägg

Ska jag vara ärlig så föredrar jag linjära raider, så man slipper går runder och leta efter bossarna, eller ha olika vägar till dom. Det är inte Zelda vi spelar :P Jag vill döda bossarna, allt annat är drygt.

Dock förstår jag vad du menar, det är en av anledningarna till att jag gillar BRC så jävla mkt :D

Får faktiskt hålla med där. Jag vill bara döda bossarna, thrash är det värsta jag vet. Fast jag måste säga att det låter lite intressant med att utforska instansen, men det blir förmodligen lite irriterande om man gör den varje vecka. Började däremot spela i slutet av WOTLK, så jag kan inte påstå att jag kört Karazhan seriöst. Tyvärr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Behöver inte nödvändigtvis vara mycket thrash, men Blizzards problem just nu är att det inte finns någon livslängd på deras raid-instancer.

Kara och Zul'Aman t.ex. i TBC var "entry"-raider (Kara före ZA såklart), men de var bland det första man körde, men det var också raider som man fortfarande körde fram mot slutet av expansionet, dels pga att de var såpass roliga, men att de fortfarande var någorlunda utmanande och man hade något att vinna på det.

WotLK var som en kyrkogård på PVE-fronten, Naxxramas, EoE och OS nöttes extremt i början, men dels blev man trött på dessa raiderna efter 2-3 gånger, samt att man inte hade någon som helst anledning att köra dom efter att Ulduar kom ut.

Naxx blev en död raid, bortsett från de få som försökte fixa Undying/Immortal t.ex., EoE kändes död redan från början, på tok för "svår" mekanik för att en average WotLK-spelare skulle fatta, där WotLK hade blivit ett spel där alla puggade raider, där gick inte EoE så bra med tanke på att vent var en stor fördel.

OS var väl inte helt död, folk fortsatte att köra den för att den var så faceroll, och titel + mount var något som bara tog 5-10 minuter att fixa.

Expansionet fortsatte väl lite på den fronten, varje ny raid innebar att de tidigare blev totalt ignorerade, ingen VILLE köra dom, och man hade dessutom ingen anledning att göra det.

ICC var den stora raiden, men efter 3-4 runs så började man redan lacka på stället, och det blev inte bättre av att Cata kom ut typ ett år efter att ICC kom ut.

 

Jag har själv inte raidat så mycket i Cata, det kan jag vara ärlig med.

Däremot så märker jag nu när Firelands har kommit ut att folk verkar facerolla igenom de tidigare raiderna (BWD, BoT och Throne), mycket mindre folk kör dom instancerna och intresset finns där helt enkelt inte.

Skillnaden i PVE känns rätt uppenbar, i TBC så körde väldigt många för att det var roligt lika mycket som för att geara upp, idag är det mest en grind för att få ett bättre item i ett visst slot, sen nöta vidare i nästa raid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Somsagt har jag ingen erfarenhet av Karazhan eller annat än Cata raids. Har gjort varje instans kanske ~7 gånger och måste säga att det är skittråkigt och repetitivt.

 

Något som kanske skulle göra instanserna roligare är att kanske göra varje instans i olika svårighetsgrader (1-10) istället för normal och hc's som det ju är ofantlig skillnad på. Och kanske mer bossar, kanske att alla bossar inte finns där varje run så att det blir lite nytt varje gång. Och att man samlar en slags token så att man inte behöver farma en boss för en head token ex.

 

Slarvigt skriven, är skittrött atm.

Redigerat av FreakyStyley
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot så märker jag nu när Firelands har kommit ut att folk verkar facerolla igenom de tidigare raiderna (BWD, BoT och Throne), mycket mindre folk kör dom instancerna och intresset finns där helt enkelt inte.

De nerfa normal med 20-30%. Just av denna anledning så facerollar folk dessa raids nu. Innan denna nerf så var det nästa inga pugs som klarade av t ex att döda Nefarian.

 

Du säger själv att du ej har spelat så mycket PvE i Cataclysm. Så jag tycker du varken ska säga bu eller bä innan du har testat på det.

Firelands heroic är hur roligt som helst, även normals för den delen. Ingen boss är den andra lik i Firelands, den som säger något annat har troligtvis inte testat eller har fått ett "tunnelseende" när det kommer till att ge kritik om just PvE innehållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De nerfa normal med 20-30%. Just av denna anledning så facerollar folk dessa raids nu. Innan denna nerf så var det nästa inga pugs som klarade av t ex att döda Nefarian.

 

Du säger själv att du ej har spelat så mycket PvE i Cataclysm. Så jag tycker du varken ska säga bu eller bä innan du har testat på det.

Firelands heroic är hur roligt som helst, även normals för den delen. Ingen boss är den andra lik i Firelands, den som säger något annat har troligtvis inte testat eller har fått ett "tunnelseende" när det kommer till att ge kritik om just PvE innehållet.

Den stora frågan är väl dock hur livslängden är på raiderna nu..

Kommer du fortfarande vilja köra Firelands när du har kört den varje vecka, om typ 5 månader? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om inte Blizzard lyckas vända på skeppet så kan de lika gärna lägga ner WoW helt.

Två oerhört tråkiga expansions nu det senaste, får verkligen hoppas att nästa blir bra.

Jag skulle inte ens vilja se dig som kaffeman åt ett företag, hur tänker du egentligen? Spelet består av 12 miljoner spelare, även fast spelare försvinner så kommer det in nya och även folk som återvänder. Visst har man spelat ett spel sedan release är det inte så konstigt att man tröttnar på spelet.

 

World of Warcraft finns även där för att inkassera pengar till att utveckla Diablo 3, kära du har du något sinne för företagande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med den takten WoW har tappat spelare det senaste, samt hur många de kommer tappa när Star Wars-spelet släpps, så kommer det inte spela så stor roll att det börjar några spelare här och där. ;)

 

Visst, sett ur ett företags perspektiv så är det pengar, är man glad av att göra något slarvigt för att det ger pengar så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De spelare de har tappat är till stor del casual spelare som tycker spelet har blivit för svårt eller rent av tröttnat, folk säger att WoW är döende. Vilket jag inte alls håller med om.

 

Jag har raidat Firelands sen den 28:e Juni, vilket är 48 dagar. Jag har inte ens börjat tröttna på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till en viss grad kan man väl säga att WoW är döende.

Inte som att det kommer dö ut de närmsta 2 åren eller något, men sett till det långa loppet så bjuder egentligen inte Cataclysm på så mycket nya funktioner, jämfört med TBC och WotLK, samtidigt som det ändå är en del spel på gång som kommer locka stora delar av fanbasen som spelar WoW. (Diablo 3 och Star Wars tex.)

 

Så visst, WoW kommer nog fortsätta finnas om 5-6 år, men tror att antalet spelare kommer att ha minskat en del.

Sen blir själva konceptet tröttsamt efter ett tag när det inte introduceras så mycket nya funktioner i spelet, de flesta som har tröttnat nu har spelat sen TBC eller tidigare, och det är väl inte otänkbart att många av WotLK-spelarna kommer ha tröttnat om något mer expansion igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till en viss grad kan man väl säga att WoW är döende.

Inte som att det kommer dö ut de närmsta 2 åren eller något, men sett till det långa loppet så bjuder egentligen inte Cataclysm på så mycket nya funktioner, jämfört med TBC och WotLK, samtidigt som det ändå är en del spel på gång som kommer locka stora delar av fanbasen som spelar WoW. (Diablo 3 och Star Wars tex.)

 

Så visst, WoW kommer nog fortsätta finnas om 5-6 år, men tror att antalet spelare kommer att ha minskat en del.

Sen blir själva konceptet tröttsamt efter ett tag när det inte introduceras så mycket nya funktioner i spelet, de flesta som har tröttnat nu har spelat sen TBC eller tidigare, och det är väl inte otänkbart att många av WotLK-spelarna kommer ha tröttnat om något mer expansion igen.

Självklart så tröttnar man på ett spel, samma som man har tröttnat på sin favorit leksak som man hade för 10 år sedan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag tyckte sabbade spelet rätt mycket, var deras nya talets trees. Visst var mastery en bra sak, men att behöva ha 31 points i sitt main spec, har gjort att alla specar lika dant :/

Sen lär dom ju nerfa Firelands lika mycket som BWD, BoT, och ToFW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med den takten WoW har tappat spelare det senaste, samt hur många de kommer tappa när Star Wars-spelet släpps, så kommer det inte spela så stor roll att det börjar några spelare här och där. ;)

 

Visst, sett ur ett företags perspektiv så är det pengar, är man glad av att göra något slarvigt för att det ger pengar så.

Jag har spelat sen release av World of Warcraft, jag har gått igenom flera olika mmos som ska "konkurrera ut" World of Warcraft. Bland annat Age of Conan, Warhammer Online och Aion Online samt Rift, har någon av dem lyckats? Det är nu som jag har börjat tröttna på spelet. Jag märker på min vänlista att spelarna från Vanilla och TBC försvinner och har inte varit inloggade på jätte länge, samtidigt som nykomlingar till spelet träder in.

 

Det är först som när spelet har 4 miljoner spelare, som man ska då börja oroa sig. Blizzard har jobbat jätte länge med spelet och dem kan slå ihop servrar hur enkelt som helst, samt att Blizzards Battle.net tjänst är bland det bästa som finns så man behöver knappt migga längre, för att spela med sina kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...