Hoppa till innehåll

Nytt Expansion.


 Dela

Rekommendera inlägg

Fall du var med i början av Cata så borde du inse att göra Instancer svåra inte funkar. Att vara inne i Deadmines 2-4 timmar och sedan inte klara instancen iallafall är inget roligt. Den första månaden i cata så kanske man hade runt 10% chans att klara en hel instance utan alt för mkt wipes. Dessutom var det minst en halvtimmas kö för ingen orkade göra skiten :P

 

Jag tycker de kan göra instancer simpla som dom är nu. Och fokusera mer på raids ^^

 

För jag antar att det är Instancer du pratar om för I raid hc måste du veta vad du sysslar med :P

Det är väll klart att saker är svårt i början men nu har vi snart spelat cata i ett år och folk är fortfarande likadana som dom var vid release. Instancer borde vara svårare enligt mig, anledningen till att jag knappt kör dom är för att det är ingen utmaning. Fast jag tror att den största anledningen till att man failade i början var att casual spelarna(majoriteten)var vana vid dom lätta instancerna i wotlk där man bokstavligen kunde facerolla genom hela instancen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Tvekar jag starkt på, dom skulle få väldigt mycket kritik för det och det vet dom.

Hittade det här idag

 

Firelands Raid Changes Incoming

Originally Posted by Blizzard (Blue Tracker / Official Forums)

With the final showdown against Deathwing approaching, we’ve been keeping a close eye on players' progress through the current Firelands raid content. Before patch 4.3 is released, we want groups who are working on Heroic-difficulty content to be able to get as close to Ragnaros as possible, and we want players who are tackling normal progression to be able to experience as many of the encounters as they can. To achieve these goals, we’ll be toning down the difficulty of both normal and Heroic raids through hotfixes in the coming weeks. In general, we plan to reduce health and damage of all raid bosses in both normal and Heroic Firelands by around the same percentage we brought difficulty down for the original Cataclysm raids when Rage of the Firelands (patch 4.2) was released.

 

We're looking forward to seeing more groups of players face off against the Fire Lord in the weeks ahead. However, before we make these changes, we want to give everyone a final shot at the bosses at their current difficulty level -- so this is a heads up that we’re planning to apply the difficulty hotfixes beginning the week of September 19.

 

Stay tuned to the Patch 4.2 Hotfixes blog for these and other live updates to the game as they happen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade det här idag

 

Firelands Raid Changes Incoming

Originally Posted by Blizzard (Blue Tracker / Official Forums)

With the final showdown against Deathwing approaching, we’ve been keeping a close eye on players' progress through the current Firelands raid content. Before patch 4.3 is released, we want groups who are working on Heroic-difficulty content to be able to get as close to Ragnaros as possible, and we want players who are tackling normal progression to be able to experience as many of the encounters as they can. To achieve these goals, we’ll be toning down the difficulty of both normal and Heroic raids through hotfixes in the coming weeks. In general, we plan to reduce health and damage of all raid bosses in both normal and Heroic Firelands by around the same percentage we brought difficulty down for the original Cataclysm raids when Rage of the Firelands (patch 4.2) was released.

 

We're looking forward to seeing more groups of players face off against the Fire Lord in the weeks ahead. However, before we make these changes, we want to give everyone a final shot at the bosses at their current difficulty level -- so this is a heads up that we’re planning to apply the difficulty hotfixes beginning the week of September 19.

 

Stay tuned to the Patch 4.2 Hotfixes blog for these and other live updates to the game as they happen.

det som förbryllar mig den här gången är att de även nerfar heroic modes :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Skulle verkligen inte kunna säga att Blizzard gör wow för lätt men det är något som fått mig att tappa intresset något otroligt.

 

Tror det började i wotlk asså, kan vara hela det här konceptet med att när du är raid lockad har du inte något annat att göra än att grinda eller pvpa. Kändes liksom brutalt värdelöst efter ett tag när man insåg att det man gör är att logga in på en onsdag, cleara upp till 11/12 och sen köra sista på torsdagen om man inte var klar redan på onsdagen.

 

Detta var dock i slutet av wotlk och man måste förstå att det blir ju lätt när du har progressat ett par månader men jag tror att de flesta som klagar har egentligen bara tröttnat på spelet. Om man ser på ett spel som ska släppas snart, Guild Wars 2, de har ju sagt att det kommer att pågå "dynamiska event" i princip hela tiden och om man jämför med events som när man öppnade gates of ahn'qiraj i vanilla så är det ju en stor del som Blizz inte gör allt för ofta.

 

Jag säger inte att man direkt efter en ny expansion kommer att börja farma svåraste raiden och cleara den på en dag, nej. Progressing har alltid varit det mest underhållande och utmanande i wow men det är så enformigt på ett sätt, just det här med att du utför din rotation, varje expansion så ändras den lite, på en stor boss som gör saker som du ska flytta dig ifrån. Jag förstår att det är svårt att variera men det har ju i princip varit så i alla år wow varit ute och man tröttnar ju självklart efter ett tag.

 

Det är just detta som Guild Wars 2 vill ändra, variation i hur spelet är och mer "interaktion" även detta med guild vs guild är något väldigt intressant. Vill inte sitta och göra reklam för Guild Wars 2 men jag menar bara att det känns som något helt nytt inom MMORPG.

 

Det är ju dock expansioner som kommer till wow hela tiden vilket innebär att saker läggs till, inte nödvändigtvis mycket ändrande i själv spelet vilket man även måste förstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...