MentalogisT Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 (redigerat) Servern är nedstängd pga bristande intresse från min sida. Redigerat 27 Augusti 2011 av Derf Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Om vi kör utan moddar, utan haxx och utan onlinemode på. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 (redigerat) Gärna! Några tips på plugins (om du kör bukkit) : iConomy Factions/Towny WorldGuard/WorldEdit. Redigerat 13 Augusti 2011 av jerka00 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 (redigerat) Om ni beslutar att starta server för fuska medlemmar bör ni skaffa whitelist och ha online mode på, då vissa medlemmar inte kan hålla sig ifrån griefing. Redigerat 13 Augusti 2011 av Demopan Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Har absolut intresse, men mycket tveksamt om jag har tid. Det svåra blir att kontrollera griefing. Du måste ta kontinuerliga backups. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 13 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Jo, jag kommer sätta på whitelist. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 (redigerat) Jo, jag kommer sätta på whitelist.Nån som är på whitelist kan fortfarande griefa, tro mig, har erfarenhet av det. =/ Det handlar inte om att sätta dit folk som griefar, det viktiga är att se till att de inte griefar. Redigerat 13 Augusti 2011 av Dave37 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 13 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Finns mods så man kan antigriefa vissa byggnader osv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bart1 Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Jag skulle föredra en RP server där man skaffar sina egna saker och typ köper/säljer saker för pengar så att man kan köpa färdigbyggda hus och dyliknande Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Jag skulle föredra en RP server där man skaffar sina egna saker och typ köper/säljer saker för pengar så att man kan köpa färdigbyggda hus och dyliknandeAtt köpa färdigbyggda hus är rätt värdelöst tycker jag, det är ju att bygga som är det roligaste i minecraft, iaf för mig.Men jag håller med om att plugins som iconomy och chestshop är rätt najs då jag själv oftast inte orkar gå och mina allt det material som behövs. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 13 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Låter bra, bara tillräckligt mycket intresse fattas.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 13 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2011 Ah, men jag är på för en RP server. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg